La finalul intrunirii de la Wolfsburg am luat din nou autostrada in piept si dupa vreo 3 ore eram deja la Köln.
Din lucrurile care-i lipsesc Romaniei, sa fie o tara civilizata si nu o tiganie cu pretentii europene, cel mai tare duc dorul autostrazilor. Sa mergi cu o medie de 100 km/h in siguranta si confort oriunde, asta da, e o realizare.

Vedere asupra Rinului la Köln de pe podul Rodenkirchen ( pod excelent organizat pentru traficul auto, velo si pietonal ):Un Peugeot cabrio interesant:
Probabil ca principala atractie a Köln-ului ramane vestita catedrala cunoscuta si sub denumirea de Dom-ul din Köln. Catedrala are 144,5 m lungime, 86,5 m latime iar inaltimea turnurilor este de 157 m. A fost construita intre 1248 si 1880 fiind una din cele mai reprezentative catedrale apartinand arhitecturii gothice.
... arcada uneia din portile coloniei romane...
... fronton de cladire romana...
...bijuterii, geme si camee romane...
... un car roman refacut dar la care s-au folosit decoratiunile de bronz de la un car roman autentic..

Dar cel mai frumos spatiu din muzeu este cu siguranta cel ocupat de mozaicul filoozofilor avandu-l in centru pe Diogene cu al sau butoi.
Un alt fragment de mozaic roman aflat in incinta muzeului din Köln:
Vitrine cu bijuterii si alte materiale arheologice germanice:
In apropierea Domului o alta cladire emblematica a Köln, gara centrala:
Daca va intrebati de ce tramvaiele lor arata cum arata unul din raspunsuri e posibil sa-l vedeti si in fotografia de mai jos:

Podul sudic de cale ferata:

Se vede ca muzeul ti-a trezit ceva nostalgii :), ca i-ai acordat o atentie deosebita. Interesant, astept continuarea.
RăspundețiȘtergereEheee... da :) . Ca sa-ti spun sincer pentru muzeu si pentru catedrala am batut drumul pana la Koln. Stiam, citisem, de mozaicul dyonisiac dar nu stiam de restul ( fresca, mozaicul filozofilor, fibulele germanice, etc ).
RăspundețiȘtergere