Singura prezenta Volkswagen la celebra cursa de la Mille Miglia a fost in 1954. Broscuta Split botezata "Tapferle", fabricata in 1948, era pilotata de proprietarul ei pilotul Paul Ernst Straehle.
Motorul de Porsche ( 1300 cc ) dezvolta o putere de 65 CP care combinat cu greutatea masinii de doar 650 kg a permis deplasarea cu o viteza de 160 km/h,
cum masina trebuia sa se mai si opreasca i-au fost adaptate franele tot de la un Porsche.
In urma unor divergente aparute in cadrul jurizarii masina a fost incadrata la clasa 1500 cc.
S-a situat pe locul 43 in clasamentul general si pe locul 3 la clasa de 1500cc pe primele locuri clasandu-se un Porshe 550 si un OSCA. A parcurs cei 1597 km ai cursei în 14h34m35s, viteza medie fiind de 109.6 km / h, fata de media de 126 km/h a primului clasat!
Alte informaţii interesante:
Jantele au fost special fabricate de Sûdrad, ele avand dimensiunea 4.5 x16 (cauciucuri 5.00/16)
VW din 1948 avea standard 3x16 iar Porsce 3.25 x16.
Pe Straehle il vom regasi in 1956 din nou in cursa de la Mille Miglia de data asta la bordul unui Porsche 356 A 1300 Super.
In 2008 la intrunirea de la Wolfsburg organizata cu ocazia implinirii a 70 de ani de la aparitia Volkswagen-ului a participat si distinsul Paul Ernst Straehle acum in varsta de 80 de ani, ocazie cu care l-am si cunoscut. Deosebit de amabil a purtat discutii cu participantii la intrunire si-mi aduc aminte cu oaresce nostalgie de faptul ca-si exprima regretul ca tineretul actual, in general si cel german in special este prea ocupat de calculatoare si s-a indepartat de mecanica, diagnoza se face cu calculatorul iar reparatiile constau doar in schimbarea modulului sau a piesei.
Familia lui Paul Ernst Straehle si-a legat numele de istoria automobilistica si aviatica inca de la sfarsitul secolului XIX.
Multumiri lui Silviu Stan pentru fotografiile puse la dispozitie!
Semne bune 191
Acum o zi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu