Una din masinile participante la inceputul acestui an la a XIV-a editie a Raliului Monte Carlo Istoric a fost un Vokswagen "notchback" 1500 S din 1965 inmatriculat cu numere de Norvegia.
Masina, cu numarul de concurs 254, pilotata de echipajul feminin norvegian compus din: Anderssen Moe Ingrid si Nordlie Renee, s-a situat pe locul 101 in Clasamentul General, iar cele doua norvegience au primit titlul de "cel mai bun echipaj feminin" si cupa presedintelui "L'AUTOMOBILE CLUB DE MONACO".
Din pasiune pentru typ 3, din admiratie pentru "Rallye Monte-Carlo Historique si pentru ca deja aveam un notchback 1/24 produs de Maisto, m-am apucat sa "prepar" o masina la scara care sa reproduca cat mai fidel masina participanta la competitia de anul acesta.
Proiectul a debutat prin studiul fotografiilor de la amintitul eveniment automobilistic pentru identificarea elementelor ce personalizeaza masina in discutie fatade un model similar de serie.
Notch-ul norvegian are culoarea VW L 360 Sea Blue, este lipsit de ornamentele laterale cromate, barile de protectie au fost inlocuite cu doua bari tubulare scurte care sustin in fata proiectoarele de ceata iar in spate lampile de marsharier. Decalurile simple, in prima faza, au fost un motiv de bucurie, asta doar pana la incercarea realizarii lor. Rotile "VW Weltmeister" ( din prima fotografie gasita pe sit-ul evenimentului ) au constituit un motiv de ingrijorare, pana acum ne avand stiinta ca vreun producator sa fi realizat astfel de roti pentru modele auto indiferent de scara. Oricum prezenta lor indica si o "preparare" a masinii: de la roti in 5 prezoane ( specifice anului de fabricatie al masinii 1965 ) cu frane pe tambur fata/spate, la roti in 4 prezoane si cu siguranta frane disc fata ( posibil chiar si spate ).
In urmatoarele fotografii masina apare insa cu roti vw stock folosite fara capacele cromate, roti tot cu 4 prezoane ( 4X 130 ).
Pragurile sunt vopsite cu negru ( si aripile fata/spate in partea de jos ) si sunt lipsite de ornamentele cromate. Masina este echipata cu oglinzi laterale atat pe stanga cat si pe dreapta.
Grozav ! Iti doresc bafta, pare un proiect relativ usor. Poate doar numele pilotilor scrise pe aripile fata si abtibildurile de pe geamurile laterale sa creeze ceva probleme.
RăspundețiȘtergereDAN
Multumesc! Asa mi s-a parut si mie dar acum finalul pare din ce in ce mai indepartat. Cred ca incep sa devin perfectionist :)) .
RăspundețiȘtergere