Vă povesteam acum doi ani de vizita la Porsche Bucuresti Vest şi de cât de încântat de servicii am fost. Pentru că ITP-ul sta să expire şi AC-ul făcea orice mai puţin frig m-am întors din nou la cea mai cunoscută reprezentanţă VW din România. Dar ca cititorul să înţeleagă mai bine cum stau lucrurile acum la PBV1 am să încep povestea cu vreo două zeci de ani în urmă, pe vremea când Porsche România era la fel de elitist ca francmasoneria si grupul bilderberg la un loc. Pe vreme aceea aveam un Volkswagen Variant din 72 care-şi trăise viaţa în România. Maşina fusese vândută în Germania unde Volkswagen înseamnă "maşină poporului" adică o maşină relativ ieftină, aşa pentru cei mulţi, clasa de mijloc să-i zicem. Nu mai explic ce şi cum e cu clasa de mijloc ca să nu
Buuun! Pe vremea aia veneam la Porsche România ca la Mecca în speranţa unui ajutor nesperat: în piese în primul rând şi apoi în cunoştinţe tehnice. Că d-aia era reprezentanţă oficială, nu?
Strategia lor era la vremea aceea foarte simplă: piesele erau în baza de date ( maşina avea atunci doar vreo 20 de ani ), puteau fi comandate, dar preţurile spuse de domnişoara impersonală de la ghişeu erau uriaşe, colosale, astronomice, înţelege cititorul ce vreau să zic. Te lipseai şi plecai. Rămâneai aşa cu un gol în suflet ca un copil ce pleacă din magazinul de jucării fără jucăria la care a visat nopţi la rând.
Treaba asta a avut şi o parte bună. Aşa am devenit "tehnic". Obligat fiind să fac din fiare vechi piese noi am dobândit cunoştinţe mecanice, încredere în forţele proprii şi o aversiune faţă de "reprezentanţe" precum căţeaua de injecţii.
Dar anii au trecut, criza a venit, iar Porsche Bucureşti s-a reorientat către servicii, către clientul mai de rând. Unde mai pui că şi numărul service-urilor a crescut iar acum o interfaţă şi un VAG Com găseşti la orice colţ de stradă. 10% reducere la piesele pentru maşini mai vechi de zece ani. Piese VW originale la preţ de buticul din colţ cu no-name-uri. Tot felul de oferte care mai de care...
Asta a fost momentul de acum doi ani când sila de "reprezentanţe" a fost învinsă şi scriam postarea laudativă amintă la început.
Acum m-am întors din nou la Porsche Bucureşti Vest 1 ... Am sunat pentru programare. Aceiaş voce feminină impersonală a răspuns. "Pentru Marţi la ora 08:00... da ... nu vă putem spune preţul ... variază mult... schimb ulei? sigur ... 500 Ron!" Măi fată dragă de 500 de ron se fac chestii serioase nu un schimb de ulei. Ca urmare am făcut programare pentru altele: ITP, AC şi un zgomot suspect ce se aude la pornire ( bănuiesc că-i ceva pe la electromotor ).
Marţi la ora 08:00 ( fix ), după vreo oră petrecută pe şoseau de centură într-o coloană interminabilă de maşini ce se deplasau cu viteza melcului turmentat, mă prezint la PBV1.
Din start mi se spune că maşina-i cam veche şi anumite piese s-ar putea să nu fie pe stoc. Maşina e din 2001 iar piesele în discuţie erau doar nişte piese prost făcute de nemţii de la Volkswagen care cedează când ţi-e lumea mai dragă. Şi ca să fiu mai explicit e vorba de clemele ce ţin geamul lateral, care sunt din plastic ieftin şi se rup. E defect cunoscut ;) de la VW. Ca toate defectele maşinilor VW din epoca plasticului colorat. Dar să revin la vizita mea...
Predau cheile, docmentele şi mă pun pe aşteptat. La ora 11:00 mă ridic să-mi întind oasele şi constat că maşina e nemişcată în parcare unde o lăsasem cu trei ore în urmă. Probabil fiind "veche" nu a prezentat interesul mecanicilor. Păi de ce m-aţi chemat fraţilor de la ora 8? Nu puteţi p-ăştia cu maşini vechi, cu troace, să-i chemaţi mai pe seară direct? Eventual când se închide ca să înţeleagă clientul fără bani de Passat nou care-i treba cu "reprezentanţa".
De gura mea au mutat maşina din faţa reprezentanţei. Acum e unu fără ceva. De la ora 12 e pauză de masă. Stau cuminte şi aştept. Să vedem pentru încă cât timp. Şi pentru cât mai ales ;) ... De ce nu m-am dus Doamne la băieţii cu reparaţii la AC din colţul străzii?!?!? De ce? Că era în jur de 100 de lei freonul şi nu-mi mai pierdeam ziua la marginea Bucureştiului, a lumii, a civilizaţiei şi a respectului faţă de client.
A trecut criza! Acum se vând din nou maşini noi pe bandă rulantă. Trec TIR-uri cu maşini noi unul după altul pe jalnica şosea de centură a acestui oraş. Unul a intrat şi aici la PBV1 unde clientul cu "troaca" lui veche le răpeşte timpul preţios experţilor de la "reprezentanţă". Acum e iar preţuit clientul cu dare de mână şi îngustime de creier care nu poate merge mai mult de doi ani cu o maşină. Că nu-i aşa? "Statutul persoanei" e dat de maşină, telefonul mobil şi poleiala cu care te aureşti, nu de cinste, de seriozitate, de muncă sau de ce ai în cap...
Stau şi aştept, ce să fac? Şi în timpul ăsta repet şi eu asemeni vânătorului din filmul "Operaţiunea Monstru": "Jur să nu mai vin în deltă decât singur!". Numai că eu am adaptat niţel: "Jur să nu mai calc pe la "reprezentanţă" cât o să trăiesc!", "Jur să nu mai calc pe la "reprezentanţă" cât o să trăiesc!"; "Jur să nu mai calc pe la "reprezentanţă" cât o să trăiesc!".
Dar poate vine iar vreo criză şi îmi arată şi mie cineva o leacă de respect pe banii mei. Poate...
Ca lucrurile să fie clare au şi avizer. Acolo sunt puşi clienţii de valoare care şi-au luat maşini noi. "Dă-o bă la REMAT şi ia una nouă daca vrei să fi tratat ca un om!" De fapt pe vitrina "reprezentanţei" scrie mare "Aici REMAT 2014", de m-am şi speriat. Am crezut iniţial că am nimerit cimitirul şi nu spitalul de maşini.
Oare au terminat de mâncat experţii? Am deja cinci ore de când stau aici pentru un ITP, un freon şi un zgomot...
Dar e bine. Şi aşa nu mai scrisesem de mult ceva pe blog... Acum am timp. Să scriu, ce văd, ce simt... Numai să scap de aici până la cinci, să ajung să-mi iau copilul de la grădiniţă.
Acum mă gândesc dacă să-i arăt postarea şefului de "reprezentanţă" când plec sau să-i scriu un mail când ajung acasă.... De fiecare dată când vezi o nedreptate şi taci mai pui o za în lanţul sclaviei! Am să-i trimit un mail. Evident n-o să-i pese, acum se vând din nou maşini noi... gârlă!
Şi dacă am bani tot n-o să-mi iau maşină nouă. Nu aici! Nu VW!
O juma de oră ITP-ul. O juma de oră freonul şi hai să zicem o oră electromotorul ( dacă ăla o fi ). "Jur să nu mai calc pe la "reprezentanţă" cât o să trăiesc!" Să zicem şi o oră "pauza de ţigare" a experţilor de la reprezentanţă. În total trei ore... "Jur să nu mai calc pe la "reprezentanţă" cât o să trăiesc!" Şi eu stau aici de cinci ore jumate! "Jur să nu mai calc pe la "reprezentanţă" cât o să trăiesc!"
Vroiam să-i duc lui Iustin un pliant publicitar "New Beetle". Nu-i mai duc nimic, mi-e silă şi de "reprezentanţă" şi de marcă. Oricum de când mi-am luat biclă şi merg zilnic cu ea la muncă, mi-e silă de maşini în general. Şi de tramvaie... şi de...
"Jur să nu mai calc pe la "reprezentanţă" cât o să trăiesc!"
Gata se întoarce lumea de la masă! E 13:40 ... Poate se apucă şi de maşina mea. "Jur să nu mai calc pe la "reprezentanţă" cât o să trăiesc!"
E 14:00... şase ore! "Jur să nu mai calc pe la "reprezentanţă" cât o să trăiesc!"
Hahahahah! Au terminat psihic încă un client! "Cum nu-i vopsită?!?!?!" "Încă nu, dar staţi liniştit că se vopseşte repede." :)) ...
"Jur să nu mai calc pe la "reprezentanţă" cât o să trăiesc!"
E 15:10 , au trecut şapte ore de când zac aici. Puţin mai devreme a venit purtătorul de cuvânt al mecanicilor ( sau cum s-o numi el ) şi mi-a povestit cum stau lucrurile:
1. maşina are două şurubele lipsă la scut. Mi-au dat lacrimile ... "Doresc să le pună?" Reuşesc cu greu să dau un răspuns afirmativ.
2. Pierde freon pe undeva, neclar pe unde. I-au pus substanţă de contrast şi peste o vreme, poate câteva luni dacă am noroc (?) când iar n-o să mai meargă, o să vin din nou la service să vadă pe unde a pierdut freonul. Vestea m-a dărâmat mai rău decât eram. Speram să nu-i mai văd niciodată.
3. ITP-ul e gata. Şi ...
4. De "zgomotul" de la electromotor se apucă acum.
Doamne dă-mi putere să rezist până la finalul vizitei! Au program până la 19:00 :( . Deja am anunţat soţia să vadă cum reuşeşte să recupereze copilul de la grădiniţă. Cine m-a pus să-mi iau maşină cu aer condiţionat? Cine?!?!?! Dar poate nu mai vin la ăştia sau poate încălzirea globală se schimbă în răcirea globală cum promiteau pe Discovery.
E deja 15:30 ... Of! Bine că iau magneziu.
E 16:00! 8 ore! Nu puteam să mă duc cu Variantul din 1969 în concediu? Maşinii ăleia dacă i se strică electromotorul îi dau un brânci şi porneşte. Sau decât să fi venit aici nu mai bine mă apucam să desfac electromotorul în faţa blocului? M-am dat pe mâna "reprezentanţei". Cine m-a pus???? Cine?
Coşmarul a luat sfârşit la ora 17:40. Bilanţul vizitei la "reprezentanţă" este următorul: pentru cele două probleme AC şi "zgomot" la pornire, o singură rezolvare: sudat suport evacuare . Factura de 650 Ron în care intră ITP de 150 lei. În final 500 lei pentru două afturi de sudură. Nu cred că poate să-mi spună nimeni la ce a folosit diagnoza de 75 de lei. Să ştie unde trebuie sudat? Să vadă că nu are freon AC ul? Diagnoză puteam să-mi fac şi eu acasă GRATIS în 5 minute nu în 10 ore! Nu mai discut restul facturii deşi fiecare lucru trecut acolo ar merita o analiză. Zilele astea mă duc cu maşina să verific pe elevator dacă zona unde s-a sudat a fost dată cu ceva pentru protecţie sau au lăsat-o aşa să mă trezesc cu gaură în podea peste o iarnă.
Probabil trebuia să dau o "atenţie" celui care mi-a preluat cheile şi documentele. Dar nu ( mai ) fac asta pentru nimic! Vreau să fiu respectat pe banii mei! Dacă am programare la ora 08:00, te apuci de maşină la ora 08:15 nu o muţi de gura mea 3 ( trei ) ore mai târziu din parcarea din faţă în cea din spate.
Adio PBV!
La Porsche gasesti servicii excelente.
RăspundețiȘtergere