Se numeste VW TYP 3 pentru ca este al treile model produs de Volkswagen dupa cel de al doilea razboi mondial. Typ 1 este cel mai cunoscut model VW: kaefer-ul sau mai pe romaneste broscuta, Typ-ul 2 este Bus-ul cunoscut pe la noi si sub denumirea de Bus Gogosar. Dar sa revenim la Typ 3 ...
S-a fabricat intre 1961 - 1973 in peste 2,5 milioane exemplare.
Conceptul este tipic pentru masinile Volkswagen din acea perioada: motor boxer racit cu aer dispus in spatele masinii, caroserie neportanta, suspensie independenta folosind bari de torsiune.
Intre 1961 si 1965 masina a fost comercializata sub denumirea de VW 1500 ( fiind dotata cu un motor de 1500cc ) in doua variante 1500 N ( motor cu un singur carburator, 45 CP, interior si exterior auster, pret 5990 DM ) si 1500 S ( motor 2 carburatoare 54 CP, mai mult chrom la exterior, pret 6400 ). Caroseria avea doua versiuni : sedan sau notchback si o versiune Variant sau Squareback ( mai pe romaneste combi ).
In 1965 apare modelul TL sau fastback cu un aspect mai sportiv si un motor de 1600 cc 54 CP, frane disc. Ulterior motorul de 1600 cc va intra in dotarea tuturor masinilor vw typ 3 care vor fi comercializate sub denumirea de VW 1600.
Revenind la modelul TL acesta s-a dovedit a fi un mare chix : spatiul in portbagajul spate nu a crescut, forma masinii facea parcarea cu spatele greoaie, etc
In 1967 typ 3 -ul cunoaste noi imbunatatiri: se trece de la instalatia electrica pe 6 Volti la cea pe 12 Volti, pompa de frana dublucircuit, centuri de siguranta in trei puncte, o noua coloana de directie redesenata pentru mai multa siguranta la impact, stergatoare mai mari, buson rezervor exterior cu deschidere din interior.
Modificari substantiale s-au petrecut in 1969, practic caroseria a fost restilizata. A fost modificata forma aripilor, capotelor, lampilor de semnalizare.
Ultima modificare notabila a avut loc in 1970 cand s-au adaugat grile suplimentare de ventilatie pe stalpii spate, ceasurile de bord au capatat fond negru iar scaunele fata au primit forma de scoica si prindere in trei puncte.
In linii mari typ 3-urile se impart in doua categorii: pre si post 1969.
Masina s-a bucurat de mare succes atit in Europa cat si pe piata americana datorita pretului de achizitie si de intretinere foarte scazut cat si pentru spatiul foarte generos de depozitare oferit (portbagaj fata/spate ) . Practic motorul cu exceptia uleiului nu are consumabile. Filtrul de ulei este o sita ce se spala la schimbarea uleiului, filtru de aer este un filtru umed care la fel se spala periodic.
Ca dotari suplimentare typ 3-ul putea fi livrat si cu cutie de viteze automata ( pretul crestea cu 800 DM ) sau cu injectie electronica ( pretul crestea cu 585 DM ).
Un model rar este Karmann Ghia typ 3 care folosea acelas sasiu dar o alta caroserie sport total diferita de celelalte.
Desi nu au fost oficial importata si vanduta in Romania comunista masina s-a bucurat si aici de notorietate. Se spune ca Typ 3-uri Variant erau disponibile pentru inchiriere la ONT pentru cetateni straini ( informatie neverificata ). Foarte multe masini de acest tip au fost aduse de sasii cu rude in Germania federala, sau de personalul ambasadelor.
Masina mea este un VW Typ 3 Variant fabricat in 1969, model 1970.
Functionale sau nu inca se mai gasesc in Romania toate modelele de VW Typ 3 inclusiv Karmann Ghia.
Semne bune 191
Acum o zi
tare mai chiar asa arata
RăspundețiȘtergereFoarte bine Bogdane te pricepi la masinii
RăspundețiȘtergereUitati ce tată harnic am
RăspundețiȘtergereDa cel care a publicat acest text
este Bogdan Beldianu si pemine ma cheama Iustin Beldianu
Oau chiar daca este facut in 2009 si
RăspundețiȘtergerenoi suntem in 2019 tot e tare