duminică, 5 septembrie 2010

Aventura thassiana Ep 5

Bomba WW2, castelul de marmura, regata si VW in arta moderna.

In prima dupa-amiaza mi-am luat echipamentul hotarat fiind sa fac ceva scufundari langa portul nou unde ancoreaza ferryboat-urile. Cand sa fac balda-bac in apa sunt oprit de doi greci ce contemplau cu insistenta marea si pe care-i ignorasem cu desavarsire pana atunci.
"Nu puteti intra in apa!"
"?!?!" cu indignare ...
"Se detoneaza o bomba din al doilea razboi mondial in 4-5 minute"
Inutil sa va mai spun ca cele 4-5 minute sau transformat in 40-50. Neputand sa fac scufundari am trecut de partea spectatorilor ( 3-4 greci ) la show-ul cu bomba pregatit in larg de cei de la paza de coasta.
La putin vreme dupa ce mi-am instalat scaunul pliant si-au facut apartia cativa nordici cu un scaun de plastic cu spatarul rupt:
"Aici e marele spectacol cu bubuiala?"
"Ihi"
Io scaun pliant confortabil, ei scaun de plastic cu spatarul rupt ( 1-0 pt mine ;) ).
In larg genistii isi faceau de lucru la bomba scufundata. Noi, pe mal, cu ochii ca melcul incercand sa vedem ce fac.

Iau aparatul de fotografiat si ii folosesc zoom-ul pe post de luneta. Cand sa zic 2-o , nordicii scot camera performanta pe care o fixeaza pe scaunul de plastic rupt si urmaresc activitatea din larg pe display. 1-1, scor strans!

Timpul trecea, plictiseala si nerabdarea cresteau. Imi aduc aminte ca-n rucsac aveam o cutie cu bere rece. Tacticos o scot si o desfac cu acel fasait sonor specific asa cum se aude el in reclamele dedicate de la TV. "Fssss, pac" si "galc" prima inghititura racoreste gatul.
Nordicii nu mai rezista stresului, isi strang camera performanta si pleaca. 2-1 victorie clara.
La putin timp face bum, pleosc, fleosc si pocnitoarea din al doilea razboi mondial. N-am reusit sa aflu daca era o mina marina sau o bomba de aviatie.


Iubesc marea si pentru oportunitatea de a construi castele de nisip pe malul ei. Dar ce s faci cand malul e numai bolovani? Un castel de piatra, evident. Si pentru ca piatra era la concurenta cu marmura am inclinat spre al doilea material.

Castelul in prima zi.
Refacut si extins a doua zi.
O regata. Echipajele participante animasera portul vechi cu o seara inainte.



Si tot in portul vechi ( ca veni vorba ) era organizata si expozitia unui pictor grec ( foarte bun artist ) specializat in masini clasice. Postez doua din lucrarile lui care surprind Volkswagen-uri. Fotografiile au fost preluate de pe blog-ul artistului Sdrali unde puteti admira si alte lucrari mult mai reusite, dar fara VW.

Preferatul meu este acets bus incendiat si cuprins de rugina. Pierdeti linistiti cateva minute contempland lucrarile pe blogul artistului ca merita ;) .

Un comentariu: