duminică, 26 decembrie 2010

Pregatiri de iarna... mai prin toamna

Mai prin toamna am inceput pregatirea Variantului ( typ 3 ) pentru iarna. Inca de asta vara, trebuie spus, ma chinuia problema distribuitorului ( delcou ) mai precis reglarea avansului . Dupa reglarea statica la verificarea dinamica ( cu stroboscopul ) avansul trebuia modificat pentru valoarea de relanti. Daca era reglat dinamic, la 7,5 grade, la relantii motorul pornea si mergea frumos, uniform. In sarcina, la viteze mari sau la urcarea unui deal, munte, serpentina, mergea oribil. Pentru un mers multumitor trebuia crescut foarte mult avansul peste valoarea de 7,5 grade. Delcoul avea uzuri ffff mari iar canistra de vaccum nu-i apartinea fiind luata de la dezmembrari pe principiul: "daca seamana e buna". Aveam un alt delcou ce cu siguranta nu fusese folosit in ultimii 25 de ani( Bosch 311 905 205 T ) care dupa part number era de typ 3 dar nu stiam pentru ce tip de motor. Acest distribuitor/delcou ( cum vreti sa-i ziceti ) este modelul ( si ) cu vaccum retard. Cu ajutorul lui Bogdan_bus ( saru-mana boierule! ) am intrat in posesia curbelor de avans pentru toate tipurile de distribuitoare folosite la motoarele de typ 3. Delcoul Bosch 311n 905 205 T se potrivea la motorul meu si am decis sa-l folosesc fara retard .
Retardul vaccumatic a aparut ca urmare a impunerii unor noi norme de poluare in SUA in 1969. Vaccumul retard ( se ia de sub clapeta de accelerati mai exact din galeria de admisie ) si la turatii mici modifica avansul negativ astfel incat motorul se incalzeste mai repede arderea se face mai cu mot si nu stiu ce rahat nu mai ajunge in atmosfera. Parere personala: cea mai mare prostie sa "incingi" un motor air-cooled.
Detaliile tehnice se vad mai bine in reprezentarea grafia a avansului pt acest distribuitor.




Probele de "coasta" cu noul distribuitor s-au desfasurat pe Calea Rahovei veche in portiunea ce urca asemeni unei serpentine prin fata Colosseum-ului ( Palatul Bragadiru ).



Probele efectuate impreuna cu copilotul Iustin au avut un rezultat mai mult decat multumitor si au fost urmate la scurt timp si de instalarea unei aprinderi electronice Gotronic pt o pornire la temperaturi foarte scazute cat mai usoara.



Cam atata pentru anul asta ne vedem in 2011 ;) .

Un an nou fericit le doresc tuturor cititorilor acestui blog!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu