Interior de tramvai Tatra similar cu cele care circula in Bucuresti pe linia lui 8 sau 47. Sesizati vreo diferenta?
Toate cladirile din centrul istoric sunt impecabil restaurate, cateva exemple va vor ajuta sa va faceti o idee:
... celebrul ceas sau poate ar trebui sa-i spun CEAS la cate sute de persoane casca gura in permanenta la el.
Masiniile interbelice, vehiculele istorice sunt integrate in industria turistica si asigura contra cost plimbarea turistilor in centrul istoric. Anul asta n-am vazut decat masini de fabricatie ceheasca ) ( Praga, Tatra ) desi in anii trecuti se puteau vedea si ceva Mercedes-uri si alte "droage" interbelice.
La frigul care era afara nici nu ma mir ca si bicicletele pusesera o haina mai groasa de lana pe ele ( foto cu dedicatie pt Vlad ;) ).
Schimbarea garzii la Palat de o banalitatea ingrozitoare ( ma rog poate ca dupa ce am vazut cum sta aceias treaba la Kremlin am tendinta de a privi mult prea critic astfel de evenimente ) privita si fotografiata de zeci de turisti.
Si catedrala gotica ce pare grandioasa pe langa ( sa zicem ) Biserica Neagra dar absolut banala si chiar mica in comparatie cu mai celebrele ei surate din Vest (catedrala din Koln sau frumusetile monumentale: Notre-Dame de Strasbourg sau Paris ).
Ce nu stiu poate multi din actualii vizitatori ai orasului este ca centrul istoric al Pragai a fost la sfarsitul razboiului ( Al Doilea Mondial ) scena unor intense confruntari.
Acelas loc in prezent, din cladirea aflata in dreapta turnului nu a mai ramas in picioare decat un rand de ferestre cu ancadramente gotice.
La una din aceste ferestre ( cea aflata la parter ) ramasa nereparata o placa comemorativa aminteste ceva. Neclar ce pentru ca=i scrisa in ceha si nu exista nici o traducere intr-o limba de circulatie mondiala ( engleza, franceza, chineza sau romana :)) ). De fapt asta-i singurul lucru ce as putea sa-l reprosez acestui oras: absenta unor panouri explicative si in alte limbi decat ceha.
Felicitari celor care au stiu sa restaureze si sa pastreze orasul lasand generatiilor viitoare o capitala superba si o industrie de facut bani!
Felicitari celor care au stiu sa restaureze si sa pastreze orasul lasand generatiilor viitoare o capitala superba si o industrie de facut bani!
P.S.
Nu am insistat cu pozele tocmai pentru a descoperii singuri orasul. Merita!
Urmeaza cateva episoade din Berlin...
Foarte frumos. Am fost acolo in 2005 si am fost socat de cate de bine poate arata - sau, mai bine spus, cat de bine isi poate pune frumusetile in valoare - pentru un oras ex-comunist.
RăspundețiȘtergereFaza cu masini interbelice pe post de taxi s-a incercat si in Bucuresti in 1969. Din pacate "troacele" nu au supravietuit mult.