marți, 17 martie 2009

O saptamana din Aprilie 2007 sau "fitnes bai nene!"

O saptamana de concediu ... n-am decat 3 poze cu piesele noi ce si-au gasit loc in masina, cu fuzeta spate si cu "finalul", restul e copy/paste de pe vwforum.ro La sfarsit eram vizibil mai slab, atitea flotari, genoflexiuni, abdomene si alte exercitii sportive n-as fi facut nici daca aveam abonament intensiv "la sala" . Actiunea a debutat sub numele de "Marea schimbare" care-si dorea sa aduca "cainele" cat mai aproape de starea initiala atit tehnic cat si estetic. Urmau sa fie inlocuite sau reparate tot ce tinea de frana, directie si tren de rulare, cutie de viteze, tapiterie interior, completare elemente exterior, etc


Ziua 1
La "marea schimbare" trebuie sa incapa intr-un fel sau altul toate piesele din poza si alte cateva care nu se vad . Treaba sta cam asa inlocuit pompa centrala frana, etriere, rulmenti, amortizoare fata si amortizorul de directie, placute frana, saboti, tambure, racorduri frana pe spate, arculetele si toate cacatisurile de la frana spate, cutie de viteze, sper ca n-am uitat nimic ..... "Marea schimbare" a inceput ..... prost in sensul ca rulmentii care-i aveam pentru spate sunt din alt film in a doua poza se vede ca rulmentul exterior pe spate nu are "camasa" ori ai mei au si mai au si alt diametru la interior . Bun, m-am apucat sa desfac fuzeta la roata dreapta spate care avea cel mai mare joc si am constatat, pe linga faza cu rulmentii, ca doua suruburi de la planetara le-am desfacut cu mina si ca cel mai mare joc era la axul rotii, practic canelurile erau cam pa, iar in zona de lucru cu rulmentii se facuse un sant ca la apa nova. Noroc ca aveam alt ax cu tot cu flansa rotii (Romi sa traiasca!) si l-am inlocuit. Treaba e ca momentan nu voi mai schima rulmentii pe spate (dupa inlocuirea axului jocul s-a diminuat simtitor fiind egal acum la amindoua rotile) , pentru ca nu am ce-mi trebuie respectiv semeringuri, rulmenti si niste cilindrii de otel care vin dintr-o parte in alta a fuzetei, nu stiu daca intelegeti ce vreau sa spun dar sistemul e destul de imbarligat. Manualul de reparatie e un ***** din care nu prea iti dai seama de tot ce e acolo . Am facut acum o scurta pauza de masa si somn si pe seara ma apuc si de roata stanga spate .....

A si sa nu dati scule ca o sa le duceti dorul cand va e lumea mai draga....... m-a costat 14 RON o tubulara de 14 .

Ziua 2
Fratilor pe cat e de groasa pe atit e de lunga ! In momentul asta sunt cu doua masini imprastiate revin pe seara cu detalii ........ Cred ca dau totul la REMAT si-mi iau Logan cu ledulete albastre .

Ziua 3
Fratilor munca ca la ocna! Ieri cand va spuneam ca-i groasa desfacusem roata pe stanga fata si am constatat ca in trecut cineva rectificase axul rotii la rulmentul din exterior . Ca urmare nu prea mai aveam ce face cu rulmentii cumparati. M-am apucat sa scot fuzeta de pe cealalta masina care bineinteles ca nu s-a lasat cu una cu doua, un surub a cedat si s-a rupt , ca urmare aveam doua masini desfacute si nervii in punga. Aseara am reusit sa scot fuzeta si surubul rupt. Azi dimineata fara nici un chef ( nu stiam cu ce o sa bag camasile la rulmenti pe discuri ) am schimbat fuzeta si dupa indelungi scarpinaturi in cap am descoperit ca tubulara de 36 intra in interiorul discului precum a lui in a ei iar cea de 30 mergea perfect la exterior....... rezultat roata stanga fata are acum rulmenti si discuri noi noute . Moralul era din nou pe culme, programul rabla uitat . Mi-am facut o cruce mare si m-am apucat de roata din dreapta. Surpriza a fost totala: axul fusese modificat si la rulmentul interior si la ala exterior . Noroc ca ieri mi-am intrat in mina si dupa ce am montat fuzeta pe stanga la a doua masina in vreo juma de ora fuzeta din dreapta era data jos si curatata in vederea montarii pe prima masina (treaba asta se va intimpla pe seara). Bai fratilor daca stiam ce ma asteapta nu ma apucam de unul singur nici daca ma platea cineva! Muncesc in fata blocului daca ma bag sub masina n-are cine sa-mi dea o cheie (am facut sport in astea 3 zile cat n-am facut in ultimi 3 ani ), si marti si miercuri a trebuit sa strang tot si sa ma duc sa-mi cumpar scule (sigur la aia de mi-au furat sculele o sa li se usuce o mina sau ceva). Pune cricul, pune capra scoate cricul si asta nu la o masina ci la doua deodata .... cred ca am slabit 10 kile. Daca termin azi cu rulmentii si cu discurile maine ma apuc sa schimb pompa centrala de frana si amortizoarele de directie si pe fata asta daca nu ajung ...


QUOTE(jan @ Apr 18 2007, 10:09 PM)
Daca ai nevoie de ajutor, io stiu, in uched...

Multumesc Jan! Dar de acum am intrat in linie dreapta ca sa zic asa ..... o sa am nevoie de ajutor la aerisit frana dar daca nu gasesc pe nimeni o pun pe nevasta-mea la treaba.

Ziua 4
Linia dreapta numai dreapta nu e ! Am terminat cu rotile, rulmenti noi, discuri noi, fuzete ca noi, etriere rebilduite, placute noi, amortizoare noi (astea toate sunt pe masina acum ), dar (tot timpul este un "dar") sunt pe cale sa ma inec ca tiganul la mal. A mai ramas pompa centrala de frana conductele nu vor sa se desfaca neam, noua pompa are gaurile pt. conducte pozitionate diferit de cea veche . Daca reusesc sa desfac conductele (am mari indoieli) nu cred ca voi reusi sa modific conductele pt noua pompa fara sa ramin cu ele in mina. Problema se pune asa: voi schimba pompa oricum, conducta de merge in spate in principiu o am ( o iau de la cealalta masina) dar ce fac cu alea doua de merg la rotile din fata? Are cineva de vanzare conducte de frane noi pt. broasca? (se potrivesc) sau cum pot bercui niste tevi de cupru? Plizzzzz help ca ma lasa nervii .......

Ziua 5
Am ajuns la faza cu aeristul franelor alt cosmar ( Pacman stie saracul cat a tras cu mine ). Multumiri pe aceasta cale domnului Kastilio Prima runda am incheiat-o, urmeaza a doua probabil maine dimineata ca azi nu mai am nervii necesari . Vreau sa va dau un singur sfat: cand comandati piese asigurati-va ca piesele aduse sunt cele care trebuie ca altfel o sa munciti de sapte ori mai mult, nu mai vorbesc de nervi cat si de tot felul de improvizatii ce trebuie facute sa se potriveasca piesa vanzatorului si ca sa fiu mai explicit in cazul de fata e vorba de pompa centrala de frana la care a trebuit sa construiesc masina din nou in jurul ei ca sa se potriveasca .
Ziua 6
Uraaaa!!!!! Cainele e din nou pe strada! E bine, pe alocuri chiar foarte bine, nici nu stiti ce diferenta e cu amortizoare noi. Mai trebuie aerisita frana pe spate in special dar macar acum merge sau mai bine zis se opreste . Pompa e un mare rahat care fiind de broasca mai dureaza un pic pina se rodeaza sa-mi dea si pedala inapoi, acum se recupereaza manual. Intr-un final am repus pompa originala de frana cu garnituri noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu