joi, 22 aprilie 2010

Odihna activa - Ziua 2





Bancheta spate si scaunul stanga fata dupa ce au fost spalate cu detergent si frecate cu peria si-au gasit locul pe balcon la uscat.

Panourile laterale au fost de asemenea spalate iar cartonul inmuiat. Apoi au fost puse la uscat sub niste greutati pentru revenirea la o forma dreapta. ( damigeana e plina cu apa iar bidonul de vin e un soi de otet industrial asa ca singura lor utilitate practica a fost cea de greutati pentru presa :) ).

In pernele banchetei spate am gasit si etichetele originale aflate intr-o stare foarte buna.



Una din ele prezinta si o stampila datata din care rezulta ca a fost fabricata in 22.09.66 . Pentru niste banchete de peste 40 de ani se prezinta foarte bine.


Scaunul din dreapta fata il aveam de mai mult timp, complet si fara probleme majore asa ca nu insist asupra lui.

Bancheta din masina avea o tapiterie facuta cu foarte multi ani in urma cu materiale romanesti de proasta calitate si de un gust indoielnic. In fotografia de mai jos se vede tapiteria refacuta cu material romanesc asa cum arata ea la momentul cumpararii masinii ( intre timp scaunele fata primisera o tapiterie originala vw maro restaurata binisor ).


Vechea lucrarea de la bancheta spate o acoperisem cu cu o husa auto universala made in china :( .

Pentru scaunul din stanga fata am folosit structura metalica de la cel aflat deja pe masina inlocuind cu totul perna sezutului si vinilinul de la spatar.

Vechiul scaun scos pentru a fi transformat din maro in negru ;) .
Inainte de a imbraca scaunul, "noua" tapiterie a trecut printr-un proces de reabilitare. Cusaturile desfacute au fost refacute ...



Iar zonele ce prezentau slabiri ale materialului si predispozitie la rupere au fost intarite prin cusaturi. Cusaturile le-am realizat personal si manual.

Odata cu tapiteria au venit si ceva optionale VW interesante: ornamente si butoane cromate pentru scaunele fata. Bineanteles ca au fost si ele curatate si montate.


In final am folosit pentru tratamentul materialului o spuma de curatare, dezinfectare si protectie pentru tapiterii auto ( si nu numai ).
La sfarsiutl celei de a doua zi aveam deja scaunele si banchetele gata de montare. Nu mai trebuia decat sa se opreasca ploaia pentru a vedea cum arata pe masina...

Scaunul stanga fata gata de a fi pus pe masina.
Probabil ca multi se vor intreba de ce am preferat folosirea unei tapiterii originale dar veche in defavoarea unei reproduceri reusite si noua ( cum sunt cele oferite de TMI ). Raspunsul este constituit din doua motivatii. Prima ar fi pretul uneia noi ( aproximativ 1200 lei ) care e de 4 ori mai mare decat pretul final pentru tapiteria veche refacuta ( aici includem pretul efectiv al tapiteriei vechi, cheltuieli de transport si berile din timpul operatiunilor de refacere ;) ). A doua motivatie tine de estetica: masina mea este departe de a fi o masina cu aspect impecabil ( nu ca nu mi-as dori dar este o masina care nu sta in garaj si este folosita tot timpul anului ) iar o tapiterie noua-nouta ar fi facut nota discordanta cu patina masinii. Sincer imi plac mai mult lucrurile vechi, care-si pastreaza o "patina nobila" ( a nu se confunda "patina nobila" cu catrafuse vechi si jegoase! ), decat cele care au fost impecabil restaurate si au aspectul de "nou". Asta nu inseamna ca nu apreciez munca celor care au adus masini vechi de peste 40 - 50 de ani la infatisarea avuta in ziua in care au parasit poarta fabricii. Dar despre acesti oameni pasionati si masinile lor minunate cu o alta ocazie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu