Desfasurat in inima Bucurestiului, la Palatul Sutu ( Muzeul de Istorie a Bucurestiului ), ANTEBELLUM 2010 a beneficiat de un public ( chiar prea ) numeros. Bucurestenilor veniti cu treaba sau nimeriti din intamplare li s-au adaugat turistii straini iesiti la promenada prin centrul Bucurestiului. Aprecierea care se citea pe chipul tuturor mi-a dat pentru cateva clipe sentimentul unei normalitati de care suntem insa prea departe.
Parteneriatul cu Muzeul de Istorie al Bucurestiului, cat si afisarea unor informatii minime legate de masinile expuse au dat o nota de profesionalism evenimentului. Curtea muzeului demonstrandu-se neincapatoare pentru acesta. Poate, in viitor ( probabil prin 2155 ) centrul istoric al Bucurestiului va fi gata iar un astfel de eveniment se va putea desfasura la o alta dimensiune. Poate ...
Masinile expuse poate nu s-au remarcat prin modele foarte rare sau exotice dar cu siguranta sau remarcat printr-o stare foarte buna. Prin restaurari splendide ce cu siguranta vor schimba perceptia publica de masina veche = rabla.
La nivel educational evenimentul poate primi cu siguranta nota 10 plus!
La nivel educational evenimentul poate primi cu siguranta nota 10 plus!
Pe langa vetranii soselelor si-au gasit locul si pasionatii entuziasti ai masinilor in miniatura. Ar fi fost cu siguranta o idee fantastica si o certa atractie, organizarea unei vitrine cu modelele la scara a masinilor expuse . Poate data viitoare ;) !
Dar sa facem un scurt tur al masinilor prezente! De cum am ajuns atentia mi-a fost atrasa de un micut Austin Seven din 1935.
Micut, dar foarte grabit :( ! Pana sa ajung sa-l studiez pe indelete a parasit evenimentul si nu s-a mai intors. Pacat, era o "noutate" cel putin pentru mine.
Micut, dar foarte grabit :( ! Pana sa ajung sa-l studiez pe indelete a parasit evenimentul si nu s-a mai intors. Pacat, era o "noutate" cel putin pentru mine.
Un D.K.W NZ 350 ( 1938 ) a reprezentat cu demnitate tagma motocicletelor. Mi-am dorit tare mult sa-l vad si sa-l aud mergand dar nu mi-a fost dat.
Aero 30 Roadster e cu siguranta o masina ce si in vremea OZN-urilor tot frumoasa va fi. E insasi ideea de masina antebelica sport. Prezenta in vecinatate a unei impecabile Skoda 1100 ( 1939 ) Limuzina si a alte doua Skoda 1100 Cabriloet te duce la niste concluzii privind rolul cehilor in domeniul auto.
Daca am privi doar fotografiile alb/negru lesne am putea sa ne imaginam ca sunt facute la un eveniment monden din prima jumatate a secolului XX.
Dar secolul e XXI ...
Vedeta evenimentului, centrul atractiei, poate fi considerat acest Ford T Speedster din 1912.
Ordinea de prezentare a masinilor este pur intamplatoare si bezmetica. Dar timpul nu-mi permite sa elaborez un material cat de cat ordonat :( .
Mercedes 200 Cabriolet ( 1936 ) este o incantatoare prezenta constanta a evenimentelor de gen.
Vedete au fost atat masinile cat si unii din proprietari care au avut grija sa puncteze si la prezenta scenica si costume. Felicitari!
Daca te-ai lua dupa numarul de Jeep-uri Willys prezente ai zice ca Romania a stat 50 de ani sub americani.
Masina pe care o revad cu cea mai mare placere la fiecare astfel de eveniment este acest Mercedes 170 V ( 1938 )
Deliciul acestor evenimente sunt comentariile, discutile posesorilor si pasionatilor de masini "de epoca".
O capota ridicata iti poate arata un motor ce trudeste de peste 70 de ani ( Citroen Traction Avant 1939 ) dar invita si la povesti sau pareri mai mult sau mai putin avizate.
Oricum se pare ca viitorul acestor masini e asigurat :).
... s-au impartit si ceva premii si diplome ...
...iar apoi venerabilele vehicule au plecat sa mai strabata odata strazile Bucurestiului.
Fumul unei astfel de masini are parfumul unei epoci de mult apuse. Miroase a carburant, a ulei si a motor transpirat. Fumul masinilor zilelor nastre miroase a detergent si chimicale dar asa miroase epoca de plastic a lui euro-enspe ;) .
Daca un fanatic religios nu mi-ar fi blocat masina in fata la Biserica Rusa, as fi urmarit o vreme veteranii pe strazile capitalei. N-am reusit, asa ca pentru final va invit sa vedeti o mare parte din masinile participante la plecarea din curtea muzeului.
foarte frumos eveniment
RăspundețiȘtergeredar de ce se categorizeaza ca si antebelice ,defpat sunt interbelice majoritatea (anii 30) sau primul razboi nu se ia in considerare?
E o exprimare care intradevar poate crea confuzii. Termenul de "masini antebelice" s-a incetatenit in Romania si desemneaza masini fabricate inainte de al doilea razboi mondial. Pentru noi (traitorii in acest colt de planeta) lumea se imparte in ce s-a intamplat inainte si dupa cel de-al doilea razboi mondial ( e o realitate chiar daca trista ) . Clasificarea FIVA e nitel mai detaliata si o poti gasi aici: http://www.retromobil.ro/co.html
RăspundețiȘtergereLa naiba!!!!! De ce nu am aflat de acest eveniment????? Ptiu! ce ma oftic ca l-am ratat!
RăspundețiȘtergereradu Oltean
Eu am anuntat si am sa mai anunt orice eveniment de acest fel, care mi se pare interesant. A fost cel mai reusit de pana acum si sper ca urmatoarele sa-l depaseasca pe acesta. Asa cum il cunosc, cel putin pe unul din organizatori, sunt sigur ca asa va fi ;).
RăspundețiȘtergere"Unul din organizatori" e si singurul si eu unul regret acest lucru, daca mai eram in tara as fi pus si eu umarul.
RăspundețiȘtergere