sâmbătă, 8 mai 2010

Un plumb pentru 9 Mai


9 Mai 1877 Romania isi declara independenta si o castiga, asa cum frumos spunea in versuri Vasile Alecsandri, "Prin foc, prin spangi, prin glonti, prin fum,/Prin mii de baionete".
In urma cu 20 de ani primeam de la unchiul meu Rades Romeo ( Dumnezeu sa-l odihneasca! ) o bucata de istorie, un "plumb" din razboiul de independenta. L-am pastrat in tot acest timp cu veneratia unei relicve sfinte. Desi am uitat sa-l intreb pe unchiul meu provenienta glontului, mereu mi-am imaginat ca el se afla in posesia familiei de atunci, din 1877, ca un stramos la adus de langa o reduta turca in vesnica amintire a acelui moment. Astazi, celor care n-au uitat ca 9 Mai inseamna pentru noi romanii in primul rand 9 Mai 1877, le arat aceasta frantura de istorie si le spun ca la Muzeul Militar pot sarbatorii ziua independentei Romaniei ;) intr-un fel special.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu