Incepem cu emblema fata: realizata din aluminiu , are diametrul de 85 mm si este compusa din binecunoscutul semn W incadrat de un cerc. Cercul are, asa cum se poate vedea in fotografia de mai jos, un canal vopsit cu negru. Emblema din fotografie este una originala ( NOS ) de typ 3 dar care prezinta acele zgarieturi pe suprafata datorita pastrarii in conditii necorespunzatoare ( a stat intr-o sacosa impreuna cu alte piese ).
Interesanta mi se pare dimensiunea ( 85 mm - masurata cu ruleta pt ca sublerul nu mi-l gasesc ) care este foarte apropiata de cea a pistonului de VW 1600 ( 85,45 ) . Evident este vorba de o chestie conspirativa: masonerie, CIA, KGB, calendarul mayas si alinierea planetelor ( glumeam :) ).
Interesanta mi se pare dimensiunea ( 85 mm - masurata cu ruleta pt ca sublerul nu mi-l gasesc ) care este foarte apropiata de cea a pistonului de VW 1600 ( 85,45 ) . Evident este vorba de o chestie conspirativa: masonerie, CIA, KGB, calendarul mayas si alinierea planetelor ( glumeam :) ).
Emblema spate pentru Typ 3 Variant este realizata din acelas material si prezinta, pe un singur rand, inscrisul " VW VARIANT" cu literele legate intre ele printr-o "bara" centrala ( vezi foto mai jos ).
La modelul "lux" ( mai mult crom, geamuri pop-out, etc ) emblema este completata cu litera L mai mare decat celelalte litere ( vezi foto ).
La celalalt Volkswagen-ul Variant din 1972 ( model 73 ) pe care il am, emblema spate era scrisa pe doua randuri ( din nefericire a fost furata in urma cu multi ani ). Pentru exemplificare am postat o fotografie preluata de pe thesamba.com. ( este o emblema pe doua randuri pt. un Variant pre 69 ).
Placutele de identificare, in numar de doua, se gasesc in stanga ( cum privesti ) pe panoul fata sub capota. Din aluminiu si prinse cu cate doua nituri permit identificarea modelului masinii, a anului, lunii si zilei in care a fost fabricata si chiar culoarea in unele cazuri.
Explicatiile trecute pe fotografii sper ca sunt suficient de clare.
Explicatiile trecute pe fotografii sper ca sunt suficient de clare.
As mai adauga doar la anul modelului ( model year ) ca acesta a inceput sa fie trecut in forma de mai jos incepand cu 1965 pana in 1974 si s-a numerotat dupa cum urmeaza 5 pt model 1965 ( aug 64-iul 65 ), 6 pt model 1966 ( aug 65 - iul 66 ), 7 pt 67, 8 pt 68, 9 pt 69, 0 pt 70, 1 pt 71 ....
A doua placuta furnizeaza informatiii privind saptamana si ziua in care a fost fabricata masina, codul de productie si culoarea. In cazul placutei de mai jos culoarea nu este indicata, ea ar fi trebuit sa apara inscrisa cu cifre in jurul nitului de prindere din stanga ( cum privim la placuta ).
Facand socotelile reiese ca masina mea este model 1970 fabricata in saptamana 34, din luna August 1969, in ziua de Marti. Adica mai omeneste spus pe 19 August 1969.
Si uite asa nu mai trebuie sa le dau 30 de Euro celor de la Wolfsburg pentru certificat :) .
Tablita aia e si la broasca, la modelele post '68. Si eu am reusit sa aflu exact data la care a iesit din fabrica, ce culoare originala avea. Certificatul m-a interesat mai mult sa aflu istoria masinii, si daca a avut cumva ceva optionale.
RăspundețiȘtergereLa emblema VW, cel putin la broasca post '70 santul de pe cerc era vopsit negru.