by IXO Models scara 1/24
Azi doresc sa va prezint o motocicleta sau mai bine spus un model la scara al unei motociclete, care a facut istorie: Zundapp KS 750.
Motocicleta produsa pe scara larga incepand cu 1941 ( au fost fabricate peste 18.000 exemplare ) a avut o destinatie strict militara.
Acest lucru se poate lesne imagina privind cadrul solid si constructia foarte robusta a intregii motociclete.
Rotile mari, cu dimensiuni apropiate de cele ale unui automobil, sunt puse in miscare de un motor boxer air-cooled de 751 cc care dezvolta 26 CP la 4000 RPM.
Daca-mi permiteti si o comparatie: avand in vedere diametrul pistonului de 85 mm putem spune ca motocicleta avea o jumate de motor de VW de 1500 cc ( air-cooled ).
Daca-mi permiteti si o comparatie: avand in vedere diametrul pistonului de 85 mm putem spune ca motocicleta avea o jumate de motor de VW de 1500 cc ( air-cooled ).
Viteza maxima de deplasare se situeaza undeva la 95 km/h. Consumul de carburant era unul destul de bun: 6,5 l la 100 km.
Avea 4 viteze plus marsarier, selectarea lor facandu-se manual (!) printr-un sistem de leviere aflate pe partea dreapta a motocicletei. De asemenea avea si o "viteza" pentru teren, cu diferentialul blocat functionau in acelas timp roata spate si roata de la atas.
O premiera in industria moto o reprezinta si franele acestei motociclete. A fost prima motocicleta dotata cu frane hidraulice.
Modelul realizat de IXO sta foarte bine la capitolul detalii.
Sunt realizate foarte bine elementele furcii, decalul "Zundapp" aflat pe rezervor, tobele de esapament. Comparativ cu modelul BMW-ul R 32 fabricat de acelas producator acesta are cadrul, rezervorul si alte elemente din metal ceea ce-i confera un plus de valoare ( parerea mea! vorba lu' Nea Nicu ).
Minusuri, bile patrate sau cum vreti sa le spuneti.
Pai in primul rand culoarea: s-a dorit un galben desert dar a iesit o chestie care aduce a ou de prepelita bolnav de palidita. Diferenta intre culoare originala galben desert si spoiala celor de la IXO sper ca este suficient de vizibila daca urmariti fotografiile cu motocicleta reala ( participanta la un evenimet de la Parcul Carol de anul trecut ). Al doilea - MINUS ( nu intamplator am scris cu litere mari :( ) este absenta atasului. As vrea sa-mi arate domnu de la IXO care a gandit modelul asta o singura poza in care aceasta motocicleta apare fara atas. Zundapp-ul fara atas e ca nunta fara lautari! Preferam sa platesc dublu dar sa am atas...
Pentru fundalul cutiei de expunere am ales o fotografie urbana din Al Doilea Razboi Mondial cu un grup de soldati germani langa un Zundapp ( cu atas evident !!! ).
Pentru final o fotografie culeasa de pe net: Zundapp langa mai multe masini VW Schimwagen.
Salut. Vezi ca e vb de BMW R75 si nu de R32.
RăspundețiȘtergerePs: cum dracu am pierdut povestea asta, cred ca din cauza inceputului de an. :)