marți, 16 martie 2010

Welcome home Ep 5

Masini participante: altele.

La intrunirea din 2008 de la Wolfsburg pe langa Volkswagen-e au participat si alte cateva masini clasice sau mai bine spus vehicule istorice.
Primele doua sosite, apartineau organizatorilor si erau o mandrete de camioane impecabil restaurate si, evident, functionale. Avand in vedere ca eram in Germania specificarea functionalitatii nu-si avea rostul.
Cel din stanga imaginii este un Bussing LS77, construit in anii 50, avea 7 tone ( greutate proprie ), sarcina totala 12 tone, 145 CP si o viteza maxima de 87 km/h.


In dreapta lui un camion MAN Diesel 620 ...

... cu o frumoasa emblema de 100.000 km. Cele doua camioane au fost folosite pe post de "taraba" pentru tombola. Ce mi s-a parut interesant e ca nu aveau servo directie iar soferul, daca vroia sa intoarca sau sa ia viraje stranse, trebuia sa fie barbat cu muschii de otel. Asta ma duce cu gandul ca devenim pe zi ce trece o rasa de atrofiati incapabili. Acum nici nu ne putem imagina ca penibila noastra masinuta ar putea sa nu aiba servo-frana sau servo-directie.



Vedeta ne-volkswagen a intrunirii a fost ( parerea mea - vorba lu' Nea Nicu ) o fascinanta motocicleta NSU cu senile, model SdKfz2.



Asta motociclist adevrat care trebuia sa traga de toate manetutele alea.





Pentru finalul postarii de azi v-am pastrat un Mercedes 220 SE cabriolet construit in anii 60.







5 comentarii:

  1. Pe www muzeuldefotografie.ro exista o fotografie facuta in zona Piata Revolutiei din Bucuresti in anii '40, in care apar si cateva automobile americane dar si una germana,un Kubelwagen sau VW Type 82.Ma intreb cum apreciau nemtii atunci tehnica americana in domeniul auto pe care o puteau admira in Romania....????
    DAN

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu la ce poza te referi :( . Poti sa dai un link? THX!

    RăspundețiȘtergere
  3. http://www.muzeuldefotografie.ro/2010/02/petite-histoire/, fotografia surprinde o parada a Armatei Romane in centrul Bucurestiului dar si cateva automobile care apar in dreapta imagini(la VW Type 82 se vede doar spatele).
    DAN

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca ai dreptate, panoul spate pare ca sta in pozitie verticala si masina in general pare destul de mare, acum m-am uitat mai cu atentie.
    In privinta camionului Bussing LS 77, cred ca asa ceva a circulat mult timp prin Bucuresti, era mi-se pare masina de aprovizionare a catinei Uzinei Vulcan din Bucuresti. Culoarea cabinei era la fel cu cea din imaginea de mai sus si cred ca ii montase soferul o emblema de Mercedes pe radiator.
    DAN

    RăspundețiȘtergere