Organizatorii evenimentului de la Wolfsburg din 2008 s-au gandit si la culturalizarea noastra oferindu-ne o vizita la muzeul Volkswagen.
Am sa incerc mai jos un tur al muzeului cu precizarea ca fotografiatul era permis si era GRATIS ( precizare pt. muzeele din Romania! ).
La intrare un bord de volkswagen ovalii ( am zis eu ) dar expertii mi-au spus ca-i de split din ultimul an de fabricatie.
Evidnet ca cele mai multe masini sunt volkswagen kafer, beetle, broscuta sau cum vreti sa le spuneti.
N-am sa ma opresc cu comentarii decat la modelele deosebite sau curiozitati. O astfel de curiozitate este broasca taxi din 1955 carosata in patru usi ( vezi foto mai jos ).
La capitolul experimente mai mult sau mai putin reusite avem vw broscuta care a traversat Canalul Manecii singura fara feribot.
O fotografie a motorului arata ca etansarea s-a facut la modul simplu si eficient in stil "home made". Langa vw plutitor se afla si vw zburator, mai exact vw nacela. Lipsea vw avion si vw submarin dar nu-i exclus sa apara cat de curand.
O macheta explicativa pentru linia de asamblare a volkswagen-elor broscuta.
Nu puteau lipsi din muzeu nici caroserii celebre pe sasiu de vw. Un elegant VW - Rometsch...
... si un Hebmuller din 1952 care ( culmea! ) nu era cabrio.
Un Volkswagen mai putin cunoscut si deloc vazut pe la noi este VW 147 sau Fridolino. Destinat postei a fost fabricat intre 1964-1974 in doar 6139 exemplare.
Un type 3 notchback 1500S cu multiple sectiuni in toate componentele. Materialul indepartat a fost inlocuit cu plexiglas transparent.
Productia militara Volkswagen in anii celui de al doilea razboi mondial este ilustrata cu modelele deja consacrate ( kommandeurwagen, kubelwagen, schwimmwagen ) dar si cu produse secundare ale fabricii de la KDF Stadt: remorci sau generatoare electrice cu motor vw.
Colectia de motoare sectionate vw water-cooled merita mentionata si studiata.
Sunt sectionate atat motoare vw diesel cat si motoare Otto din diverse generatii.
Muzeul isi asuma ( si astfel ) rolul educational putand fi folosit ca material didactic pentru mai multe discipline. Din fericire noi nu avem nevoie de muzee cu exponate vii cu care elevul-vizitator sa interactioneze pentru ca oricum invatamantul se desfiinteaza. Vom fi o natie de capsunari si ospatari. Probabil si de tinichigii ( sau mioritic spus caldarari-ciocanari ). Iar m-am enervat si nu asta era scopul materialului.
Muzeul isi asuma ( si astfel ) rolul educational putand fi folosit ca material didactic pentru mai multe discipline. Din fericire noi nu avem nevoie de muzee cu exponate vii cu care elevul-vizitator sa interactioneze pentru ca oricum invatamantul se desfiinteaza. Vom fi o natie de capsunari si ospatari. Probabil si de tinichigii ( sau mioritic spus caldarari-ciocanari ). Iar m-am enervat si nu asta era scopul materialului.
Nu putea lipsi nici conceptul sau ideea de "Eco" ca urmare a fost sectionat si expus si motorul VW pe alcool ( metanol si 5 % apa ) produs in Brazilia si care propulseaza mai multe modele Volkswagen produse in acea tara. Performantele sunt similare cu ale unui motor ce foloseste combustibili fosili: 1588 cc si 60 kW ( adica vreo 84 CP ).
Muzeul VW putem spune ca are si o sectiune horror unde sunt expuse modele ce pot sa-ti dea fiori. Este cazul acestui VW Shanghai produs in 1988 in China.
Sau a unor "concept car"-uri ce ( slava Domnului! ) n-au fost produse niciodata in serie.
Si modele volkswagen water cooled sunt prezente cu tot cu istoria si evolutia lor. Din pacate nu au reusit sa ma impresioneze foarte tare ( sunt pline parcarile de ele ) asa incat nu le-am facut fotografii. O exceptie a constituit-o barca golf sau golf-ul barca ( cum vreti sa-i spuneti ) prezent in fotografia de mai jos.
Din muzeu nu putea lipsi nici volkswagen-ul est-germanului adica Trabant-ul.
Prezentarea de fata este doar una sumara a muzeului. Sfatul meu este: nu ratati o vizita daca sunteti prin zona pentru ca sigur multe alte lucruri interesante raman sa fie descoperite si vazute in acest muzeu.
VW broasca taxi cu patru usi, a fost fabricat in serie s-au a ramas in stadiul de prototip.....?
RăspundețiȘtergerePutina lume stie, ca Fiatul 600 o masina cu doua usi destul de indragita la noi in tara, a fost fabricata si in varianta cu patru usi, sub denumirea de Seat 800.
Din cate stiu era o caroserie executata la comanda la unul din carosierii cunoscuti de atunci. Nu stiu cate au fost facute, dar daca aflu va spun. Interesant e ca broasca taxi s-a folosit intens in America de Sud ( Brazilia ) in varianta consacrata cu doua usi. Din cate am inteles avea scaunul din dreapta scos pentru un acces mai facil la bancheta din spate.
RăspundețiȘtergereAi dreptate ! VW broasca folosit in America de Sud (Brazilia), nu avea scaunul din dreapta nu numai pentru confortul clientului dar si pentru depozitarea bagajelor, stiindu-se ca acest tip de masina suferea la acest capitol. Pot sa adaug ca lipsea si oglinda retrovizoare exterioara pe partea dreapta. Ma intreb, cum se descurca soferul in traficul infernal din marile metropole ale continetului sud-american...?
RăspundețiȘtergereDAN
Tot ce pot sa-ti spun e ca la Typ3-ul meu oglinda pe dreapta nu pun decat cand particip la un eveniment sau intrunire, in rest ma descurc foarte bine doar cu oglida retrovizoare din fata si cea aflata pe usa din stanga.
RăspundețiȘtergereFain muzeul vw si exact asa cum zici foarte liber, te simteai liber sa studiezi exemplarele expuse din toate unghiurile, eu m-am bagat sub komanderwagen sa studiez transmisia 4x4.
RăspundețiȘtergereO singura corectura Hebmuller-ul e de fapt un Stoll coupe singurul de care se stie pana acum dar umbla vorba ca ar mai fi cateva.(http://forums.pre67vw.com/default.aspx?g=posts&t=6413)
Dragos
Foarte interesanta si buna completarea! Multumesc pt info. Da astia reusesc performanta de a avea muzee interactive si educative. Dupa ce am plecat de la Wolfsburg am ajuns la un muzeu al elicopterelor. Acolo nebunie! Elicoptere, simulatoare, filme ... Am sa pun odata un material si de acolo.
RăspundețiȘtergere