sâmbătă, 9 mai 2009

Azi a fost: Ziua Independentei Romaniei, Ziua Victoriei, Ziua Europei si zi de atestare la RCR



















Eu o sa va vorbesc de ziua de atestari la RCR ( Retromobil Club Romania ) in fapt o sesiune de atestare a vehiculelor ce urmeaza a primii statutul de vehicule istorice, de celelalte zile care se serbeaza azi o sa va vorbeasca televiziunile. A fost un moment frumos care mi-a redat optimismul. Aceste sesiuni de atestare ar trebui promovate ca evenimente automobilistice si trecute in calendarele de specialitate. A fost mai mult decat o intrunire pentru ca la intruniri vin, de regula, doar membrii sau simpatizantii apropiati miscarii. Aici au venit toti acei care dintr-un motiv sau altul au vrut sa-si certifice masina ca autovehicul istoric si din care multi, probabil, nu vor participa la evenimentele ulterioare. Masini intr-o stare excelenta ( standardele sunt din ce in ce mai ridicate ) marea majoritate cu nume sonore sau adevarate obiecte de muzeu: Jaguar, Rolls Royce, Mercedes, Ford A, Aero, Ford Mustang, Fiat-uri 850 si 850 Sport, IMS-uri ( seria "depozitele MApN" ), Wartburg, Peugeot si 2 VW-uri.
O desfatare a ochiului si un motiv de bucurie. Ani de zile tot ce a insemnat autovehicule istorice ( nu folosesc termenul "masini vechi" pt a nu se confunda valoarea istorica cu programul "rabla" )au plecat la "export". Parea ca vom ramine fara trecutul automobilistic dar in ultima vreme constat o revenire spectaculoasa a fenomenului in Romania. Se importa masini restaurate impecabil, modele frumoase si cunoscute, parcul de profil se imbogateste revigorat. Inca lipsesc masinile foarte scumpe, gen Bugatti sau serii limitate, dar sunt sigur ca foarte curand o sa (era sa scriu vedem ) avem in Romania si exemplare ce depasesc milionul de $ .
O singura paranteza, sau remarca, sau idee: inainte de a ne extazia in fata marcilor celebre sau exotice suntem datori sa pastram si sa incurajam restaurarea vehiculelor ce tin de istoria romaneasca: pe soselele Romaniei din anii 60-70-80 nu circulau RR si nici Jaguar-uri, ci Dacia 1100/1300, Fiat-uri, MOskvich-uri, Volga, Pobeda, Warshava, Trabant, Wartburg, Lada, ARO iar cine avea un VW, Opel sau un Renault 16 sau 18 era un privilegiat. Pentru acestea, ca parte a istoriei automobilistice romanesti din ultimii 60 de ani, trebuiesc gasite metode de incurajare si de sustinere a restaurarii lor.
Una peste alta a fost frumos si interesant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu