luni, 5 octombrie 2009

Colectia Volkswagen

Noua rubrica "Colectia Volkswagen" ce debuteaza azi isi doreste sa prezinte diverse lucruri legate de Volkswagen ( brosuri, carti, modele la scara, jucarii, etc ) adunate de-a lungul timpului si aflate in colectia personala.


Literatura Volkswagen Ep.1


De curand colectia mea VW s-a imbogatit cu 9 brosuri publicitare Volkswagen de la sfarsitul anilor 60. Fostul proprietar ( caruia ii multumesc si pe aceasta cale ) colectionar de brosuri publicitare auto mi-a spus ca acestea i-au parvenit la sfarsitul anilor 60 cand elev fiind scria la diversi producatori auto europeni sau americani de la care primea astfel de materiale promotionale. Brosurile sunt in foarte buna stare ( pentru VW 1600, Kafer ( broscuta ) , bus T2, VW 411 ) si am sa le prezint in timp separata pe cele mai interesante.
Prima brosura din stanga sus "Der VW 1600" provine de la primul meu Variant aflat acum in conservare si a fost folosita de dealer-ul care a vandut masina ca suport pentru calculul costului optionalelor cu care urma sa fie dotata masina.


Una din brosurile VW 1600 contine fotografii publicitare de dimensiunea a 4 coli A4 puse una langa alta asa cum se vede in fotografia de mai jos.

Tot la capitolul literatura Volkswagen adaug si mapa masinii ( e vorba tot de Variantul aflat in conservare ). In urma cu vreo 20 de ani, mai exact in 1986, arata ca noua. In starea de acum a ajuns dupa ce multi ani a stat aruncata de colo colo prin masina.

Continutul ei ( completat in decursul timpului ) in 86 la achizitionarea masinii de catre parintii mei de la unchiul meu ( a fost primul proprietar cumparand masina de noua din Germania ) era: manual utilizare VW Typ3 in limba germana ( stanga mijloc ), manual utilizare general gama Volkswagen in limba germana ( stanga jos ), carti revizii periodice ( mijloc jos ), certificat garantie radio, aparatul din nefericire nu mi-a parvenit sfarsind montat pe un Oltcit :( mijloc ), catalog accesorii in limba germana ( mijloc sus ) si manual de reparatie si intretinere pentru typ3 ( mai vechi de cat masina ) dar foarte interesant si folositor evident in limba germana ( dreapta ). La acestea s-a mai adaugat un manual de utilizare VW Typ 3 in limba engleza provenit de la un typ 3 notchback dezmembrat la mijlocul anilor 90 si de la care am achizitionat mai multe piese. Manualul a fost folosit de fostul prorietar pentru a tine evidenta reviziilor si reparatiilor executate la masina ( am sa revin aassupra lui ).


Cam asta-i partea de literatura oficiala VW aflata in colectia mea. La acestea se adauga alte cateva carti despre VW pe care am sa vi le prezint cu alta ocazie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu