luni, 27 iulie 2009

Cu Variant-ul prin Europa de la Est la Sud - Ep. III

Azi Palatul Shonbrunn.
Cateva cuvinte despre palat ( sursa Wikipedia ): numele se traduce in romana prin "fantana frumoasa". Actualul palat a fost construit de arhitectul Johann Bernhard Fischer von Erlach intre 1692 si 1713 la cererea imparatului Leopold I care se considera egalul Regelui Soare şi îşi dorea o reşedinţă care să rivalizeze cu Versailles-ul . Rezultatele exterioare sunt cele pe care le vedeti in pozele de mai jos, daca arhitectul nostru a reusit sa faca concurenta Versailles-ului o sa vedem abia cand voi ajunge cu povestea la Paris.
Poze din interior nu am pentru ca am respectat indicatiile cu fotografiatul interzis. O impresie deosebit de placuta mi-a facut faptul ca aveau ghid tiparit in limba romana ( ghidul era tiparit in 15 limbi ) . Initial m-am gandit ca decizia de a tiparii in limba noastra a fost rezultatul puhoiului de vizitatori de la noi, un pic mai tarziu mi-am dat seama ca ghidul de vizitare este tiparit in toate limbile vorbite in fostul Imperiu Austro-Ungar.
Un sfat daca vreti sa vizitati palatul: nu va zgarciti la bani si platiti turul cel mare si nitel mai scump, frumusetile incep dupa terminarea tururilor ieftine.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu