miercuri, 19 iunie 2013

Cronologia şi tipologia monedelor emise la Histria pentru Septimius Severus şi familia sa


Probabil că cititorii, frecvenţi sau ocazionali, au remarcat o scădere a activităţii pe blog. Motivul e simplu: am scris o carte :) . Cartea " Cronologia şi tipologia monedelor emise la Histria pentru Septimius Severus şi familia sa" autor, redactor, procesator foto etc: Corneliu Bogdan Nicolae Beldianu, ISBN 978-973-0-14914-2 poate fi descărcată şi citită ( sper ) de aici .  Ce conţine cartea? Explicaţiile le găsiţi în deschiderea cărţii la "Cuvânt înaninte".




 "Această carte se doreşte a fi, în primul rând, un instrument de identificare şi datare a monedelor histriene emise pentru Septimius Severus şi familia sa, adică un catalog numismatic pe baze cronologice şi tipologice. Din acest motiv, nu am intrat în ample consideraţii istorice, etnico-religioase sau aprofundate studii metrologice ( ponderale ). Acolo unde lucrurile nu au fost clare sau există dispute, mai mult sau mai puţin aprinse, am folosit doar ce este evident fără a intra în miezul problemei sau fără a folosi o variantă sau alta. Acesta este motivul pentru care am utilizat, spre exemplu, sintagma „Zeu călare” şi nu Mithras, Cavaler Trac, Erou Danubian, Darzales - Serapis etc .
 Opţiunea pentru o ediţie electronică a avut la baza câteva motive principale. Pentru a nu se pierde nimic din frumuseţea monedelor prin tipărirea cărţii pe hârtie şi ( nu în ultimul rând ) pentru a putea dărui această carte tuturor pasionaţilor de numismatică histriană ( în special) şi de numismatică în general.
 Pe lângă rolul ei de instrument numismatic, această carte se doreşte a fi şi declaraţia mea de dragoste pentru cetatea Istros. Acel loc special de care fie  te îndrăgosteşti de la prima vedere, fie niciodată şi de care îndrăgostindu-te, îl iubeşti toată viaţa necondiţionat.
 Dorinţa mea este ca această carte să fie doar un început. În lucru se găseşte un al doilea studiu ce va trata într-o manieră asemănătoare seriile monetare emise de atelierul histrian de la începuturile sale în epoca romană ( cu primele emisiuni posibil pentru Hadrian dar mai sigur  documentat pentru Antoninus Pius )  până la încetarea definitivă a activităţii ( cu ultimele emisiuni dedicate lui Gordian III ). Cine doreşte să-mi transmită o părere legat de această carte sau doreşte să facă cunoscute materiale numismatice ( aflate în colecţii publice sau private ) ce nu se regăsesc aici dar se află în directă legătură cu subiectul, pot să o facă trimiţându-mi un e-mail pe adresa: beldianub@yahoo.com .  

Bogdan Beldianu
Bucureşti 2013  "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu