joi, 3 septembrie 2009

Cu Variant-ul prin Europa de la Est la Sud - Ep. XVI

Ultimul episod cu vizita la Luvru!

Uraaaaaa! Am ajuns la ultimul episod despre Luvru si Paris. Sincer credeam ca nu o sa mai termin.

Vizita a continuat cu pictorii italieni, apoi spanioli. Pe la pictorii spanioli mi s-au terminat acumulatorii la aparatul foto asa incat poze in colectiile de pictori francezi, germani, flamanzi, olandezi, belgieni, rusi, suedezi, scandinavi si ce o mai fi fost pe acolo n-o sa vedeti.

Pictura italiana a inceput cu lucrari din secolul XIII, lucrari religioase, sobre, hieratice amintind de icoanele bizantine ...








... si a sfarsit prin secolele XVI -XVIII cu lucrari inspirate din mitologie, femei goale si adonisi veseli.






O chestie care mi-a placut la Luvru: artisti veniti sa se inspire sau oameni de arta veniti sa-si ia notite si peste umarul carora poti sa arunci o privire la schitele trasate rapid cu o mana sigura.



Si celebra poza cu Mona ... veniti fratilor la poze cu Mona. Asta-i face concurenta lu' Basescu la tras in poza cu turistii. Privitii ce frumos se imbulzesc! Parca-i la noi la Sf. Pafnutie cand se dau sarmale si agheasma cu miros de trandafiri .




Napoleon in Rusia un tablou care mi s-a parut foarte bine realizat, mai ales soldatii congelati picati la picioarele imparatului.
Si Libertatea alergand cu steagul in mana la Revolutie in 89 ( revolutia lor nu lovilutia noastra ). Bun acum cateva consideratii generate de acest tablou. Daca Libertatea alearga ca bezmetica in tzatzele goale inconjurata de persoane dubioase de ce se mai minuneaza toata lumea ca libertatea e prost inteleasa si au profitat de ea toti golanii?

O vedere de la etaj asupra curtii interioare acoperita care adaposteste colectia de sculptura franceza.

Mai jos obiecte scumpe de arta franceza: ceasuri, vitralii, portelan, tapiserii, mobila etc...













Apartamentele lui Napoleon al III-lea ...


Foarte tare mi se pare faza cu balustrada in fata patului ( cred ca v-am mai spus ) ma gandesc sa-mi fac si eu.


Ultimele fotografii facute la etajul doi pe la pictorii francezi, germani si flamanzi pe masura ce acumulatorii isi mai reveneau nitel. Avem doua seturi de acumulatori plus un rand de baterii alcaline toate descarcate :( .




Cand ajungi la etajul 2 e ca la sfarsitul maratonului: lume din ce in ce mai putina iar cei ramasi in cursa abia se tarasc sau zac pe banci cu priviri ce se doresc meditative dar pierdute aiurea in zare la tablouri.

Era 10 fara ceva cand am decis sa parasesc muzeul, coborand scarile am dat peste alte cateva sali cu colectii de epoca romana, printre care si o colectie de camee. Aveam senzatia ca voi fi inghitit definitiv de muzeu, treaba e ca nu mi-ar fi parut rau. In colectia de camee aveau una, celebra de altfel al carui nume imi scapa acum si pe langa care cameea Orghidan pare un puiut.

Cu episodul asta se incheie periplul prin cateva din muzeele capitalei franceze, daca in viitor macar un singur cititor ( oricum blog-ul are acum un cititor, maxim doi si doar vreo 8 inscrisi dar na sper sa se dezvolte si sa ajunga chiar la 20 daca nu chiar 30 de cititori in urmatorul cincinal ) va renunta la all-inclusiv pe plaja la Marmara si va da o fuga sa vada muzee la Paris sau aiurea in lume, inseamna ca scopul a fost atins. Pe sit-ul Daily Cotcodac se glumeste pe seama armatei franceze si a non combativitatii acesteia. Poate ca avand un Luvru, un Versaille, un D'Orsay care combinate cu o branza si un vin bun iti piere cheful de a face fapte de vitejie si catastrofe in lume.

Gata si cu plimbarea la Paris! O ultima poza pe Sena la apus de soare . De maine alergam cu "cainele" prin viile de la Bordeaux si pe drumuri de munte in Pirinei incercand sau nu sa intelegem care-i treaba cu Tara Bascilor.




2 comentarii:

  1. Frumos, frumos, frumos, as mai adauga pe lista de vazut data viitoare pe langa d'Orsay, care intre paranteze fie spus mi-a placut mai mult ca Louvreul, Centrul Pompidou si muzeul Picasso pe care eu am reusit destul de greu sa-l gasesc undeva nu departe de Pompidou si de Hotel de Ville.
    P.S.Succes in sabotarea plajelor de la Marmara.

    RăspundețiȘtergere
  2. THX! La sfarsit am sa fac o lista cu ce nu am reusit sa fac sau sa vad. Se reporteaza pentru data viitoare ( ca sa zic asa ). In orice caz am de gand sa petrec un concediu intreg doar la Paris. Sunt sigur ca nu am sa ma plictisesc.

    RăspundețiȘtergere