joi, 22 aprilie 2010

Odihna activa - Ziua 4


O alta operatie de intretinere pe care o execut in fiecare primavara si cu care am inceput ziua de Joi este cea de gresare a puntii fata. Puntea fata are 4 gresoare prin care cu tecalemitul personal indes vaselina pana ce aceasta incepe sa iasa pe langa bucsele de la bratele fuzetei ( vezi foto 2 ).
Operatiunea de gresare o execut cu masina suspendata de fata pe capre. La final gresoarele le las acoperite de un strat protector de vaselina ( vezi foto 1 ).


Operatiunea de gresare la acest tip de masina este foarte importanta si asigura o viata lunga elementelor suspensiei aflate in punte ( bucse, rulmenti, bari de torsiune ).

Cu ocazia asta am constatat si prezenta a 3 gauri de rugina care m-au indispus teribil si pentru care va trebui in viitorul apropiat sa gasesc un tinichigiu.
Ziua am continuat-o cu tratarea cu chelade a unor zone unde rugina incepea sa-si faca simtita prezenta. Apoi am vopsit un capat de prag ( manjit de un vopsitor cu chit ) si care la un moment dat devenise dintr-un capat de prag un capat de tara ;) . Lipirea chederelor desprinse in iarna trecuta ca urmare a inghetului a fost o mare realizare caci incepusera sa ma obsedeze felul in care atarnau peste tot. Iar in final am mesterit si nitel la toba de esapament care paraia pe la o imbinare cu galeria de evacuare. Ma rog paraia pe la amandoua dar n-am mai avut timp si chef decat de una singura. Vineri am plecat la Breaza sa recuperez fetele de usi si ceva panouri laterale. "Uichendul" asta voi incerca sa montez o parte din panourile laterale si sa incep refacerea fetelor de usi. Promit sa revin cu fotografii.
Ieri mi-am petrecut ceva timp urmarind aventura unor romani care de 8 luni de zile se plimba cu un bus VW ( Suchi pe numele lui :) ) prin America de Sud. Citind povestea lor si privind fotografiile ce o insotesc mi s-a facut un dor sfasietor de umblat brambura prin lume cu batranul meu volkswagen "cainele" . Asa ca pentru uichend va recomand sa lasati visele sa zboare urmarind calatoria lor pe care o gasiti aici .


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu