miercuri, 3 august 2011

O scurta vizita la Baden-Baden

Urmatoarea tinta a calatoriei a fost Baden-Baden.

Pana acolo traseu frumos, prin muntii Padurea Neagra...

... si singura broasca intalnita pe drumurile din Germania:

Baden-Baden este o statiune cocheta, izvoarele de apa de aici fiind cunoscute inca de pe vremea romanilor. As zice ca alaturi de Karlovy Vary este cea mai cunoscuta statiune europeana din Belle Epoque. Locul unde regi si regine, conti si alti nobili sau doar burghezie bogata sau intelectualitate luminata veneau sa-si toace banii si sa-si trateze betesugurile sau viciile.

Biserica rusa din Baden-Baden:
Pensiuni frumoase, cu stil, curatenie si liniste...

... dra nimic specatculos...
... sincer Karlovy Vary m-a impresionat arhitectonic mult mai puternic.


O alta comparatie care mi-a venit in minte a fost cea cu Baile Herculane. Daca romanii ar fi avut ceva creier in cap, un dram de spirit organizatoric, o mica inclinatie catre ordine si curatenie, o umbra de respect fata de casele vechi am fi avut si in Romania la Baile Herculane un Baden-Baden chiar mai frumos ( peisagistic ) decat cel din Germania. Dar nu e cazul...



Centrul statiunii a reusit sa ma bulverseze nitel: intre zonele pietonale si cele rutiere nu era o delimitare tocmai clara si de cateva ori m-am trezit cu un autobuz sau vreo masina care mergea linistita in spatele meu.







Foarte multa verdeata peste tot. De fapt as putea spune ca Baden-Baden nu duce lipsa de doua lucruri: verdeata si turisti rusi. Asta cu turistii rusi cu bani e buna, ca roman poti fi lesne confundat cu acestia.


O alta comparatie mi-a fost oferita de un magazin de portelanuri...

... in vitrina ceva statuete de portelan ce-ti taiau respiratia nu atat cu frumusetea lor cat cu pretul afisat:

... si intrebarea care-ti vine in minte e: dar portelanul nostru de Apulum ( Alba Iulia ) ce avea? Cu ce era mai prejos si de ce nu suntem in stare sa promovam decat frunzele taiate la caini? De ce? De ce? De prosti!









Cum imaginiile spun muuult mai mult decat as reusi eu sa transmit inchei aici scurta vizita la Baden-Baden cu o fotografie in care stau alaturi ( inspirat zic eu ) al meu VW Typ 3 Variant si Belle Epoque ( chiar daca-i vorba doar de hotelul cu acest nume din Baden-Baden ).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu