joi, 25 februarie 2010

Pauza publicitara interbelica VI

Mda azi avem publicitate auto interbelica din "The National Geographic Magazine" numarul din Martie 1939 si cateva depresii.
Ce depresii? Pai umezeala asta rece si patrunzatoare ca un sarpe pidosnic imi genereaza depresii. Nici nu cred ca ar putea genera altceva, poate reumatism. Umezeala daca e rezultatul unei ploi poate declansa melancolie, care, tzop, poate da in nostalgie. Daca esti nostalgic scrii un articol cu amintiri ( as putea sa scriu ceva legat de a doua campanie arheologica de la Romula ) sau unul pe teme de istorie ( poate ceva de o reprezentanta auto interbelica ) dar de la ceata rece nu poti sa fi decat deprimat.
Bine, in dimineata asta am o colectie de depresii. Asta reumatica s-a adaugat la una capatata aseara cand ma intorceam de la scarbici. Aproape de rondul de la Cosbuc ( venind dinspre 11 Iunie pe dreapta ) era o casa "boiereasca" cu o arhitecura interesanta si un gard din fier forjat pe masura. Casa mai e, gardul nu. Politia ii prinsese pe ciorditorii de fier dar gardul zacea bucati in caruciorul hotilor. La stiri vorbeau ca aurolacii canalisti au taiat firele SPP-ului de la Casa Poponarilor si discutau oportunitatea sudarii canalelor. De rezolvarea problemei aurolacilor si ciorilor ciorditoare de fier vechi si capace de canal nu se spunea nimic.
Si daca toate aceste depresii nu erau suficiente se mai adauga una: e zi de salariu ( sper )! In ultima vreme am devenit obsedat ca Ceausescu de achitarea datoriilor. Nu asta ma deprima foarte tare ci faptul ca Ceausescu dupa ce le-a achitat a fost penalizat, a racit si a murit. Sau a murit si s-a racit . Ma rog ... achitarea datoriilor nu i-a fost de bun augur.
Pe vremea asta infecta mi-ar place sa stau in vitrina unui bar din centru, band vodka cu suc de rosii. Sa privesc cald cum oamenii zgribuliti alearga spre serviciile lor anoste. Din pacate anii au trecut ( hopa incep sa devin melancolic ) si acum mi-a venit randul sa stau in scarbiciul meu anost, band ceva, scurs dintr-un automat, ce mult prea ingaduitor poarta titlul de cafea si visand la cai verzi ( inseamna ca-s mucegaiti de la atata umezeala ) pe peretii. Ehe ce frumos viseszi la 20 de ani ca spargi pereti: BREAK THE WALL! De fapt spargi material la cariera ca sa ai din ce sa construiesti peretii care te vor inchide mai tarziu.
Avand in vedere ca inspiratia e plecata in vacanta hai s-o bagam pe aia cu pauza publicitara!

Prima reclama la anvelope. Cine ar zice ca o doamna se cunoaste ( si ) dupa anvelope?



Plymouth este prezent si in acest numar cu o reclama B&W de acum clasica " noua masina, cu noile dotari acum la incredibilul pret de...". Acum 70 de ani convingea in America dar iata ca a ramas la fel de convingatoare si acum ... dar in Romania.




Reclama color la automobile Nash pare sa se adreseze unui alt public tinta: unul cu mai multi bani si pasionat si de performantele sportive: "de la 15 la 50 mile pe ora in 13 secunde". Ooo da!asta performanta cu care sa te lauzi: de la 25 km/h la 80 km/h in 13 secunde. Sa te lauzi daca o realizezi in marsarier, poate ...


Oldsmobiles 1939 merge tot pe ideea de vacanta, soare, plaja. Ceea ce nu-i rau si face bine la depresiile din Martie si poate la vanzari.



Preferata mea din numarul acesta e reclama la Buick:



La final o reclama la Ford Mercury 8 care atinge si accente "loganistice": ia uite ce portbagaj mare si frumos are masina noastra! iti incap bagajele, porcul, soacra, vinul de la socru si muuulte alte minunatii fara de care viata de familie nu ar mai fi asa frumoasa. Am fost cam rautacios asa la final dar e de la depresii ;) .





2 comentarii:

  1. In legatura cu revista "Der Spiegel" cu prototipuri VW Variant, week-end-ul acesta am fost la tara si am cautat-o, insa din pacate fara niciun rezultat. Incerc sa o mai caut printre cartile de acasa. Daca o gasesc, te anunt.
    DAN

    RăspundețiȘtergere
  2. OK, multumesc! Nu iti face probleme, o s-o gasesti intr-o buna zi.

    RăspundețiȘtergere