marți, 23 februarie 2010

Welcome home Ep 3

Masini participante: azi Volkswagen "broscute"


La Wolfsburg 2008 evident cele mai numeroase masini participante au fost "broastele", kafer, beetle sau cum vreti voi sa le spuneti. Bineanteles ca nu le-am pozat pe toate, ci doar acele masini care mi-au atras intr-un fel sau altul atentia. Ca urmare masinile prezentate mai jos constituie o selectie pe criterii subiective a "broscutelor" participante.

Am sa incep cu doua astfel de masini din anii 40. Prima ( cea aflata in stanga in fotografia de mai jos ) era frumos restaurata iar cea de a doua se afla in "original condition" cu vopseaua originala si patina timpului.


Interiorul primei masini.



Cea de a doua masina estimez a fi cea mai veche. Avea semafoare de kubelwagen aplicate in fata si nu incastrate in stalp.


Semaforul de kubelwagen.



O alta masina foarte frumoasa era si un alt vw split , un barnfind, de asemena pastrator al "patinei timpului". Splitul din 1949 ( aflat in succesiunea de fotografii de mai jos ) avea afisata in parbriz povestea masinii ...




... pe geamul de la sofer certificatul emis de Muzeul Volkswagen ...


...iar in interior o revista cu un articol dedicat masinii. Cu alte cuvinte masina era prezenta la eveniment cu tot cu povestea ei. Asa cum va spuneam si cu alte ocazii cred ca am suflet de rus, ador povestile.


O "broasca" deosebita, daca-mi este permis sa spun asa, a fost si un Hebmuller apartinand organizatorilor, un exponat viu al muzeului din Wolfsburg.

Hebmullerul fiind cea mai frumoasa si cred cea mai scumpa broasca produsa vreodata.

Sosirea unor masini pe platforma nu se datora nefunctionalitatii acestora ( asa cum am fi tentati sa credem ) ci lipsei sau mai bine zis neplata asigurarii obligatorii. Corectitudinea germana fiind si de aceasta data un exemplu, ce-i drept pentru multi romani de neanteles.

Volkswagen-ul Ovali este o alta bijuterie produsa de fabrica din Wolfsburg intre 1953 - 1957.


In aceste fotografii un Ovali cu sunroof bine restaurat.




Iar aici un alt Ovali proaspat campat.

Printre broscutele participante la eveniment se gasea si o veterana a intrunirilor si cluburilor de profil. "Decoratiile" puteau fi admirate pe un suport prins de bara din fata a masinii.



Organizatorii au fost prezenti cu mai multe masinii, trei din ele, cele mai vechi, fiind ornate de sarbatoare.

Una din aceste masini ( dreapta in foto de mai jos ) avea un rar si scump accesoriu de epoca: o bara Kamei ( sincer nu-mi place ).

La eveniment a participat si replica celebrei masini Tapferle cu ilustrul sau posesor dl Paul Ernst Straehle un foarte cunoscut pilot al nu mai putin celebre curse auto Mille Miglia.


Lac sa fie ca broaste sunt destule!

Broscarii sunt oameni veseli de felul lor. Veseli si glumeti...






4 comentarii:

  1. Impresionanta "adunatura" de masini :) Sper sa ajung si eu in curand la WOB, anul asta nu cred, e si criza si mai multe chestii. Deocamdata o sa vizitez plaiurie mioritice cu broasca refacuta, exercitiu de anduranta din pacate :(
    Am mai scris si eu pe la mine, am fost lenes in ultima vreme.

    RăspundețiȘtergere
  2. Broasca cu bara Kamei cred ca era din muzeu, de altfel au fost multe exponate din muzeu pe care organizatorii le-au adus la intalnire.
    Dintr-o discutie cu un angajat al muzeului am inteles ca aproape toate exponatele sunt scoase periodic la plimbare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ralu' intradevar toate masinile expuse de organizatori erau din muzeu, exponate vii, cum imi place sa le spun.
    Idefix mergi cand e o intrunire sau eveniment ceva. Vin si foarte multi comercianti cu piese si alte chestii fff. interesante. Sa nu uit! Incearca sa negociezi la pret. Am citit ce-ai scris si mi s-a parut interesant si mai ales util. Pai si eu am ceva "national" in cap anul asta . Niste carari nu tocmai batute ;). Hai mai baga pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hai ca mi-a mai revenit inspiratia :d. N-am eu talent de povestitor da poate se dezvolta :)) Pana una alta am mai adaugat ceva tehnic, ma gandesc sa ramana undeva toata informatia adunata de-a lungul timpului.
    La WOB o sa merg cu ocazia unei intalniri ca altfel n-are farmec.

    RăspundețiȘtergere