In acelas an cu organizarea primei "scoale de soferi" a aparut si primul decret al circulatiei rutiere. De acum examenele de conducere se sustineau de patru ori pe an in prezenta reprezentantului ACR si a unui politist.

Pedepsele pentru incalcarea regulilor de circulatie se intrevad hilar din aceasta fotografie. Un exercitiu de imaginati ne-ar arata aceias pedeapsa in anul 2009 in Bucuresti: o lunga coloana de oameni, precum cele de prizonieri sau sindicalisti, cu placuta infamiei de gat, strabate centrul capitalei pazita de jandarmi.
Legat de scolile de soferi in perioada interbelica o fotografie facuta de bunicul sotiei mele, Ionel Stanciu din Breaza ( sofer,motociclist si pasionat mecanic ) surprinde importante detalii.

Explicatiile aflate pe spatele fotografiei ne arata momentul si personajele " Amintire din anul 1943 cand am fost la examenul de soferi impreuna cu Cucu Macovski si Instructorul Galceava. Ionel Stanciu" .
In fotografie apare o masina Ford pe a carei portiera sa intrezaresc cateva inscrisuri. Din acestea aflam ca masina este proprietatea statului si apartine "scolii de conducere".

Revenind la masina aceasta este un Ford model A Coupe care s-a fabricat intre 1927-1931 in 4.849.340 de exemplare si a fost succesorul celebrului model T.
Pe partea dreapta deasupra portierei, langa parbriz, se distinge un obiect rotund ce pare a fi un aparat de taxat de genul celor folosite la taxiurile din acea perioada ( ramane de studiat ). Revenind la personaje primul din dreapta este cu siguranta Ionel Stanciu, cel din mijloc e de banuit a fi Macovski, iar urmatorul aflat in uniforma putem presupune ca este Instructorul Galceava. In stanga grupului se desluseste, cu greu, un alt personaj ce are in mana o carte format mare cu aspect oficial ce ma duce cu gandul la un decret sau regulament auto din acea periooada ( si asta ramane de studiat ) .
esti simpatic, mi-a placut descrierea, m-ai facut sa zambesc!
RăspundețiȘtergere