marți, 24 noiembrie 2009

Nea Nicu si afacerea VW ep.2





Prin primavara lui '45 cum stateam eu si pileam (inca de la prima ora a diminetii ) gandurile-mi umblau prin cap vesele ca pasarelele primaverii : ce frumoasa-i luna Mai! 1 Mai se continua fericit cu 2 Mai iar daca eram in Romania dupa o saptamana o dadeam in 9 Mai care se continua fericit cu 10 Mai ...



Un scrasnet de roti si praful ce invada tot atelierul imi intrerupse brusc visarea.



-Sari Her Niculae ca-i groasa! E ca pe mana!
Erau Fritz si Chritz calare pe un kubelwagen nou-nout.


-Sti bunatatea noastra de Panther?
-?!?
-Da, ala... zise cu tristete-n glas Chritz. Acum il cara bucati bucati niste aliati mai bruneti de-ai rusilor direct la REMAT.
-Iar noi abia ce-am apucat sa ne tiram din Berlin cu Kubelwagen-ul asta nou din stocurile wehrmacht-ului, completa cu naduf Fritz.
-S-o ales prafu Her Nea Nicule de Vateralndu milenar!
Sa le-o spun p'aia cu "ati vazut ma ca am avut dreptate"? Simt ca cei doi zvabauci vor sa-mi propuna ceva asa ca mai bine nu le-o mai zic.
- Auzi herr Nea Nicule ? Vrei sa facem o afacere? propusera cei doi intr-un glas ...
-Gutu-te-n ... Chritz si pe tine mai Fritz! Daca voi ma intrerupeti din pilit cu vreo tampenie, mama si tata vaterlandului plus juma din armata rosie va maninca! Nimic nu se mai gaseste din cauza crizei voastre si trebuie sa stau cat e ziua de lunga si sa pilesc. Pana acum am pilit cuzineti dintr-o cana metalica, segmenti dintr- teava, semeringuri si garnituri din talpa de bocanc, pana si pila am pilit-o de-am facut din ea o axa cu came! Asa ca grija mare la ce propuneti.
-Nu vrei sa cumperi un kubelwagen nou?

Stau si ma gandesc: "Hmmm kubel? n-ar fi rau ... am vazut in fabrica la Nea Ferdi cum le fac si par masini bune" si cu glas tare:
-Va dau juma din butoiasul de tuica de la vara-mea din Pitesti pe taraboantza voastra nazista.
-Da ce-ai patit bre herr nea Nicule? Pe mandria industriei auto germane de razboi tu ne dai juma de clondir de trascau puturos? Uite aici minune!



-Motor de 1100 cc si 25 hp! Nu te rupe la impozit, consuma putin, iar RCA-ul e cat pt o motocicleta mai pricopsita. Daca punem la socoteala ca-i si racit cu aer te-ai scos de doua ori: n-ai probleme nici iarna dar nici vara iar antigelu' de la var-ta din Pitesti poti sa-l folosesti la dezghetarea relatiilor de prietenie romano-germane.



-Are o gramada de accesorii: cazma anti-impotmolire cu care poti sa-ti sapi si castravetii din curte, sufa de franghie numa' buna de priponit vaca. Masina decapotabila sa-ti fluture vara pletele-n vant, iar argumentul suprem e ca are 4 usi. Da, 4 usi! Pai sti mata herr nea Nicule cata apa pe Rin o sa ma curga pana face Volkswagen-ul alta masina in 4 usi?


- Sa va explic altfel ... no deci daca va vad rusii, americanii, englezii, romani care au intors armele, cururile si ce-au mai putut ei sa intoarca, polonezii si alte vreo enspe neamuri de pe lumea asta in taraboantza voastra nazista: VA BELESC! M-am razgandit! Nu va mai dau nici o tuica, imi dati voi doua beri sa va scap de troaca de pe cap.
-Hai bre herr nea Nicu nu sti de gluma? Da-ne antigelu ala mai repede poate o punem de-o imprieteneala cu americanii ca daca-i vorba de rusi ne trebuie o cisterna nu o amarata de damigeana.

Dupa ce plecara cei doi bravi eroi, insotiti de argumente forte la damigeana de 5 litri, spre americani ( care inca nu se hotarasera daca sunt eliberatori sau invadatori ), am bagat masina cu spatele-n garaj sa-i verific compresia si jocul axial...

... lucrurile aratau promitator! Desi garajul era cam gol pe dinauntru...


... era totusi un bun inceput.


Sfarsitul episodului 2

In rolul principal:

Kubelwagen 1942
1/18 de la Minichamps


In rolurile secundare:
Herr Nea Nicu ( deocamdata nu i-au aparut decat vorbele si gandurile )
Fritz und Chritz

Invitati speciali:

Vania si prietenii lui

Cadrele au fost executate la Berlin in 1945 si in Studiourile Sanchi Film ( la mine pe balcon ) zilele trecute.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu