joi, 28 ianuarie 2010

Pauza publicitara... interbelica III

Azi continuam cu numarul din Octombrie 1938 al "The National Geographic Magazine".

Prima reclama la anvelope Good Year ...

Cu siguranta ca aseara cand v-ati uitat la TV ati vazut cel putin cateva reclame la "Noul" model de Citroen, Fiat, Renault, Ford, Volkswagen, etc care e mai mare, mai puternic, mai destept si costa si cu enspe % mai putin. In pret sunt incluse si noile dotari ESP, ABS, AMC, BBC, CCM si PLM ( la inceputul secolului XXI se poarta abrevierile ;) ).
Reclama pentru "New 1939 Plymouth" ai putea sa juri ca-i facuta azi. Are toate incredientele unei reclame de acum: longer wheelbase, new high-torque engine performance, new auto-mesh transmission, perfect remote control shifting, new amola steel coil springs, new "safety signal" speedometere ( la vremea aia nu se prea purtau abrevierile ;) ) .
Stau si ma intreb pentru ce iau banii astia de la agentiile de publicitate din ziua de azi daca lucrurile au ramas neschimbate de aproape o suta de ani.


De fapt esenta publicitatii am inteles-o foarte bine, intr-o zi, in "noua" Piata Rahova.
Cum intri pe dreapta aparuse o noua taraba cu portocale ieftine, 20 de mii kilu'. Nu era nimeni care sa cumpere. La celelalte tarabe "consacrate", pe stanga, coada ca la nebuni.
Ca un capitalist imbuibat am aruncat o privire de sus portocalelor. Parca sunt prea verzi, sau prea mici, sau prea... prea. Si dau sa ma indrept catre tarabele cu "coada". Moment in care sare o vanzatoare de la tarabele consacrate si le explica noilor veniti in bransa cum stau lucrurile:
- Striga maaaa! Portocaleeeeee dulcii! Portocaleeeee dulci! Striga maaaaa!
Si ia o mandarina (ce conteaza ! ) o rupe in patru si o indeasa pe gat privitorilor din vecinatatea tarabei.
-Luati dom'le si gustati ca-i gratis. Sa vedeti ce dulci sunt! Portocaleeeeee dulciiiii!
Eu eram la coltul tarabei, pana m-am intors si m-am indreptat spre vanzator se facuse deja o coada de 5-6 persoane.
Esenta publicitatii: cu cat strigi mai tare cu atit vinzi mai mult! Bine trebuie sa strigi si ce vrea sa auda publicul tinta. In cazul portocalelor ca-s dulci, ca doar n-o sa strigi ca-s colorate sau rotunde. In cazul masinilor ca-s "noi" pline de dotari si ieftine, ca asta vrea in definitiv omul sa-si cumpere, nu? O masina noua, cu dotari ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu