luni, 18 ianuarie 2010

Volkswagen-ul si romanii - o fotografie cu semne de intrebare




Pe un sit foarte interesant cu fotografii din Al Doilea Razboi Mondial am gasit o fotografie cu un schimwagen in fruntea unei coloane de tancuri. De problema primelor contacte dintre romani si Volkswagen ne-am mai ocupat si aici cand vorbeam de cel mai vechi Volkswagen din Romania.



Fotografia poarta titlul "coloana tancuri transilvania I" si se gaseste la capitolul Romanian Forces" de pe amintitul sit.
Vazand fotografia, in prima faza, m-am bucurat. Armata Romana a avut pe inventar si o astfel de masina produsa de Volkswagen. Schimwagen-ul fiind o masina foarte interesanta cu tractiune integrala si care se transforma foarte usor in barca cu motor. O minunatie de masina!
Dar studiind mai bine fotografia ( are dimensiuni foarte mici si pare scanata dintr-o carte sau publicatie tiparita ) am constatat ca nu se vede nici un element care sa identifice coloana ca fiind una a armatei romane. Mai mult tancurile aflate in spatele schimwagen-ului nostru sunt tancuri germane grele din care primul este un Tiger 1. Cum nu cunosc ca Armata Romana sa fi avut in dotare astfel de tancuri este foarte probabil ca aceasta coloana sa fie una germana si nu una romana.
Daca-mi permiteti o gluma: avand in vedere ca schimwagen-ului ii lipseste roata de rezerva ( o fi trebuit cuiva la o caruta ) identificare locului, unde a fost facuta fotografia, ca fiind Romania este aparent justificata.

Un comentariu:

  1. interesanta fotografie,dar nici mie nu mi se pare a fi tancurile armatei romane in consecinta nici acel schwimwagen nu poate fi
    foarte buna gluma:)

    RăspundețiȘtergere