luni, 9 noiembrie 2009

O lada britanica de TNT din al doilea razboi mondial



Anul trecut la intrunirea de la Wolfsburg, tinuta cu ocazia implinirii a 70 de ani de Volkswagen, am achizitionat de la un localnic o lada de TNT britanica din al doilea razboi mondial. Prezenta acelei lazi la Wolfsburg nu ar trebui sa surprinda foarte mult stiut fiind faptul ca orasul si fabrica s-au aflat sub controlul britanic dupa incheierea razboiului.

Lada metalica se afla intr-o stare destul de buna, pastrand in interior chiar si eticheta de la ultima umplere. Asa cum se poate vedea, in fotografia de mai jos, aceasta a avut loc in luna Iulie a anului 1944 ( "Filled at H D / 7 / 44" ) .

Lada este inscriptionata pe toate partile cu diverse insemne si combinatii de cifre si litere din care un ochi neavizat nu retine decat TNT .


Aici gasiti un material intreresant legat de munitia britanica cu explicatii privind simbolistica inscriptionarilor si nu numai.

Spre comparatie am pus schema cu explicatiile aferente pentru o lada similara destinata proiectilelor de 40 mm. Mi s-a parut interesant marcajul pentru categoria distantei de siguranta ( safety distance category ) care se face pe baza de X -uri. Lada pentru proiectile de 40 mm are marcat un singur X in vreme ce lada noastra de TNT are vreo 3 X -uri.


Pentru ca-mi place foarte mult aspectul ei general am hotarat sa-i dau o utilitate practica ( pt a o avea aproape si nu aruncata intr-o debara sau magazie ) si am transformat-o in depozit de CD-uri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu