luni, 3 august 2009

Cu Variant-ul prin Europa de la Est la Sud - Ep. IV

Probabil ca cei 3 cititori fideli ai acestui blog ( plus ceilalti doi ocazionali ) si-au imaginat ca m-am plictisit de scris si am abandonat povestea calatoriei prin Iuropa noastra draga. Gresit! N-am abandonat dar multumita furnizorului de net de Joi si pana ieri n-am avut asa ceva acasa. Probabil ca-mi vrea binele si ma tine departe de calculator in fiecare uichend ( nici acum doua saptamani nu a mers ). Uichend se scrie week-end la Londra sau Manchester pe malul Dambovitei se scrie cum se aude, cred ...


No azi ultimul episod legat de Viena: St. Stephan si St. Peter. Sincer am inceput si eu sa ma plictisesc tot scriind de orasul asta si ma cam sperie gandul la cate mai sunt de scris si de povestit.


St. Stephan sau Stephansdom
Se afla in centrul orasului si cred ca-i cea mai mare catedrala a Vienei. La o privire grabita ai putea crede ca-i vorba de o catedrala gotica autentica, nimic mai gresit. Domul este rezultatul unei succesiuni constructive de stiluri: fatada este romanica, nava centrala gotica iar interiorul are multe elemente baroce. Informatii garla despre catedrala gasiti pe wikipedia asa incat n-are rost sa fac eu pe desteptul aici.



Cateva consideratii personale daca-mi permiteti. Se pare ca moda catedralelor negre de trecerea timpului si de poluare a trecut. Ample lucrari de curatare si restaurare incearca sa aduca exteriorul edificilor la aspectul initial.




Diferenta se vede foarte bine in cazul a doua basoreliefuri aflate pe peretii exteriori.



Tot legat de restaurarea cladirilor o mentiune merita si acoperirea lucrarilor cu o panza imprimata cu imaginea edificiului.


Practic mi se pare cea mai onorabila metoda de mascare a schelelor si a "doreilor" truditori.





In urbea noastra draga lucrarile sunt acoperite in cel mai fericit caz cu mega reclame mai mult sau mai putin inspirate. Reclame sunt afisate peste tot in lumea dar ele nu napadesc orasul vechi si nu au dimensiunea cladirilor sau le acopera. Ma rog, poate peste 50 de ani se va face ordine si in Bucuresti in privinta asta ...























St.Peter



Daca Stephansdom este un amestec de stiluri din epoci diverse, biserica St. Peter ( finalizata in 1733 ) este un monument baroc autentic. Pozele mele in acest caz nu sunt chiar cele mai reusite din cate puteti gasi. Catedrala este o bijuterie a artei baroce in care puteti petrece cateva zeci de minute cascand gura pe pereti. Intretinerea anuala a edificiului costa peste 100.000 euro dar asa cum se poate vedea merita toata cheltuiala.















Cu aceste doua catedrale inchei plimbarea prin Viena cu dorinta sincera de a revenii intr-o buna zi ( ma gandesc sa revin cu ocazia sarbatorilor de iarna, neclar anul vorba unui clasic in viata ).
A doua zi, gospodareste, la prima ora a diminetii, plecat-am catre Strasbourg .Cainele traversa, din nou, fericit Germania. Dar calatoria pana acolo in episodul urmator ;) .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu