miercuri, 5 august 2009

Cu Variant-ul prin Europa de la Est la Sud - Ep. V

No cum va ziceam si la sfarsitul episodului trecut am luat-o voiniceste de dimineata "zi de vara pana'n seara" sa ajung de la Viena tocma'n camping langa Strasbourg.



Viteza medie si aproape constanta de deplasare se vede in poza de mai jos. In ciuda unui bogat folclor mioritic nu te impusca daca ai masina veche si circuli cu ea pe autostrazi in Vest si nici nu te opreste nimeni sa te verifice daca ai basca sau nu atit timp cat mergi corect iar masina ta nu scoate fum sau alte alea ( decibeli, scurgeri etc ) mai ceva ca o locomotiva Pacific.
Marele avantaj al tarilor civilizate, cu care noi intretinem relatii prietenesti (ne-au bagat si-n UE desi nu-mi dau seama exact de ce) , este ca au autostrazi. Stiti cum arata autostrazile in Romania? ( pentru carcotasi daca nu stiati avem si noi mai multe ) Eeeee alea "de afara" arata la fel numai ca pe invers . Adica daca ale noastre sunt scurte si inguste ale lor sunt lungi si late. Daca ale noastre au sleauri de asfalt, gropi si-s mizerabile, ale lor sunt drepte si curate. Daca ale noastre au un intreg atlas zoologic intins de roti pe asfaltul fierbinte sau doar umflat de caldura in sant, ale lor au panouri de protectie fonica si diverse "poduri" sau tunele pe unde fauna poate traversa autostrada fara sa fie facuta afis si care arata cam ca in poza de mai jos.

In rest drumul e destul de plictisitor poate si pentru ca te cuprinde o moleseala oarecum stranie a spiritului care nu-si mai simte amenintata existenta lumeasca la fiecare 5 minute de tot felul de idioti care depasesc pe dreapta, stanga, banda de urgenta si care merg in general oricum numai cum e legal nu.





Mari orase sau monumente n-o sa vedeti pentru ca autostrazile sunt facute sa ocoleasca chestiile astea si nu sa treaca prin mijlocul lor.

Ca tot veni vorba de autostrazi incerc sa lansez un nou concurs:

Germania in 1938 inaugura 1000 ( da nu e nici o greseala chiar o mie ) de km de autostrada, sa se precizeze cati km are acum si cam in ce secol ( daca nu se desfinteaza pana atunci transportul rutier ) Romania va ajunge la nivelul Germaniei din 1938.
Premiul consta intr-o plimbare cu masina castigatorului prin gropile de pe autostrada Bucuresti-Pitesti.


(Asta cu fata si basca de tractorist de mai jos sunt eu pentru cine nu ma cunoaste ).




Intr-o benzinarie in Germania te poti simtii ca-n Herastrau in zi de lucru: iarba, aer curat, o terasa de la care-ti poti admira masina ta sau cate un Porsche 914 (masina pentru cunoscatori nu pentru spart in figuri prin Dorobanti ) . Tot pe acolo am vazut si un superb Ovali care s-a abatut din drumul lui sa-si salute mai tanara sora si care a plecat inainte sa apuc sa-i fac o poza :( .

Langa Stuttgart o constructie stranie traverseaza autostrada si-ti aduce aminte ca aici este orasul natal al firmei Bosch, fondata in 1886 de catre Robert Bosch sub numele de "Atelier de mecanica fina si inginerie electrica". Eu ca fan bosch, "cainele" are multe componente electrice care poarta aceasta marca iar bujiile Bosch W8AC sunt singurele pe care le folosesc si in care am incredere, m-am simtit nitel miscat sa trec pe acolo.
Dupa un drum solicitant, mai ales pentru ceilalti membrii ai clubului select si restrictiv cu care calatoresc ( se numeste asa pentru ca are doi membrii plini si unul aspirant, pe ala micu' l-am lasat la bunici pana creste nitel si devine si el membru plin in club). Este foarte bine stiut de acestia ca atunci cand plec la drum merg nu pierd timpul si ca urmare la suirea in masina trebuie sa fie mancati, bauti si cu nevoile fiziologice facute pentru ca urmatoarea oprire se va face doar cand se termina benzina sau la destinatie. La deplasarile cu "cainele" e relativ bine ca are rezervor de 40 de litrii si consum de aproape 8% , mai naspa e cand merg cu Golf-ul, "camila" pe numele lui de cod, ca are rezervorul de 50 de litrii si consum de 5,5 % .

Dar sa revenim, pe seara am parasit autostrada si am luat-o pe drumuri de tara din Franta Alsaciana spre campingul aflat in apropierea Strasbourg-ului.


Satele pitoresti ne-au adus aminte de satele Romaniei si ne-au umplut sufletul de optimism intarindu-ne in convingerea ca trebuie sa ne stabilim definitiv in alta tara.








Odata ajunsi in camping am facut si primele evaluari asupra starii tehnice ocazie cu care am constatat o uzura vizibila pe exteriorul anvelopelor de la rotile din fata. Geometria era facuta de mine odata cu schimbarea pivotilor dupa metoda simplist descrisa in manualul de reparatie "pivotii se pun cu sageata axului ce intra in fuzeta pe directia de mers inainte a masinii" ignorand total continuarea unde se spunea de aparate, masuratori si reglaje fine la nivelul pivotului inferior. Cum inaintea noastra se intindeau alte mii de kilometri si ritmul de uzare al cauciucurilor parea unul alert, am decis sa fac niste reglaje fine, de mare exceptie, tot prin metoda ochiometrica. Adica mai umblu un pic la pivoti sa modific nitel unghiul de cadere ;) ( vedeti ce termeni de specialitate precisi folosesc). Dau roata dreapta fata jos, modific nitel, incerc aceiasi operatiune si la stanga fata. Nu reusesc, suruburile rotii erau intepenite. Folosesc o teava pe post de prelungitor la cheie, indoi cheia (era una groasa originala VW special facuta pt asa ceva ). Renunt la a folosii metoda de maxima eficienta: batut cu ciocanul , pe motivul oarecum de neintales ( pentru un mioritic ) ca era 8 dimineata si poporul de turisti vestici inca dormeau si sunt sigur ca nu ar fi apreciat lucrari mecanice de mare finete, in camping, la ore matinale si incerc rezolvarea problemei fara a da roata jos. Dupa ce m-am strecurat cu oaresce greutate si teama sub masina ( era pe cric si capra dar astea se ingropau usor, usor in pamant ) , odata ajuns la pivotul inferior pe partea stanga, ochii mi se bulbuca si mintea se blocheaza intr-un efort intelectual sinonim cu al militianului muncit de dileme in tramvai si care se intreba continu: "ma da' cum p**da masii?!?!?!?!" ( banuiesc ca stiti bancul) . Pivotul inferior avea sageata fix in directia inversa decat trebuia .... Misterul total l-am indepartat zicandu-mi ca sigur a fost o greseala din partea mea la montare cand probabil am sucit de fuzeta ca sa ajung la surubul de strangere si probabil atunci "s-a miscat". Dupa ce am orientat axul pivotului in directia corecta am strans tot si am plecat sa vizitez Starsbourgul. Dar despre Strasbour si de ce ti-ai dori sa ajungi parlamentar european in episodul viitor...

Un comentariu: