Din prima serie de masini produse in anul 1938, cunoscute si ca VW typ 38, au supravietuit doua masini care sunt acum expuse la Stiftung Automuseum Volkswagen din Wolfsburg.
Una cabrio care a fost folosita ca daily driver pana in anii 50 este intr-o stare foarte buna si cu un grad foarte mare de originalitate.
Placuta de identificare ofera pretiose informatii: este masina volkswagen cu numarul 31 produsa de "Dr.Ing.h.c.F.Porsche" ( firma lui Ferdinand Porsche ) si nu de "Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagen mbH", din septembrie 1938 "Volkswagenwerk Gmbh" (fabrica Volkswagen ) cu proprietar Partidului Muncii prin organizatia sa KDF.
Si o a doua restaurata impecabil este conform placutei de identificare a treia masina din serie 1938 cu sasiul 38/03 !
Acesta ar fi cel mai vechi Volkswagen documentat pastrat.
Ambele masini sunt niste exemplare foarte valoroase si care pana in Februarie anul acesta erau unicele supravietuitoare ale anului 1938.
Ambele masini sunt niste exemplare foarte valoroase si care pana in Februarie anul acesta erau unicele supravietuitoare ale anului 1938.
Pe 02 Februarie un domn din Riga ( Lituania ) facea pe theSamba.com un anunt ce urma sa produca o adevarata isterie in randul pasionatilor de volkswagene clasice "Old VW find. Could this be a VW38?".
Masina ajunsese in Lituania dupa cel de-al doilea razboi mondial adusa de un soldat sovietic ca prada de razboi din Germania. Ma rog asa le ziceau la toate obiectele furate de mandrii soldati ai armatei sovietice eliberatoare: masini, biciclete, ceasuri etc
Din pacate ca orice masina vestica din fostul lagar comunist isi traise din plin intreaga viata si chiar de mai multe ori.
Modificarile suferite erau majore: luneta spate taiata si inlocuita cu o alta provenind de la o masina sovietica, bordul ca si intreg interiorul cu exceptia manetei de la frana de mana fusese taiat si inlocuit, dar cel mai grav lucru fusese inlocuirea sasiului si a motorului cu unul de Volga.
Practic din masina initiala estimez ca ramasese mai putin de 50%. Cu toate astea ceea ce ramasese din vechea caroserie pastra o multime de elemente specifice doar anului 1938. Caroseria fusese facuta din bucati relativ mici de tabla si nu din repere complete ceea ce indica ca este o caroserie manufacturata, un prototip si nu una de serie facuta dupa ce linia de productie ar fost terminata.
Dupa indelungi negocieri masina a fost vanduta in Germania unde a si ajuns la sfarsitul lunii Aprilie alaturi de un alt Volkswagen din anul 1943.
Tot ce a insemnat adaugari ulterioare a fost indepartat de pe masina ...
... iar ceea ce a mai ramas a fost impreunat cu un sasiu de volkswagen din 1938 ( recent descoperit de aceasta data in Germania) ...
.. si completat doar cu elemente a caror provenienta este din acel an.
... iar ceea ce a mai ramas a fost impreunat cu un sasiu de volkswagen din 1938 ( recent descoperit de aceasta data in Germania) ...
.. si completat doar cu elemente a caror provenienta este din acel an.
La intrunirea de anul acesta de la Hessisch Oldendorf a cincea editie a International Vintage Volkswagen Show cu volkswagen-uri fabricate doar pana in 1965 , masina noastra a fost expusa cu respect si veneratie chiar in interiorul bisericii din localitate.
Unul din primele Volkswagen-uri fabricate se intorsese din nou acasa dupa mai bine de saizeci de ani. Este, zic eu, o mandrie indreptatita din partea celor ce au facut una din cele mai bune si mai comercializate masini din lume. Nu se poate afirma cu certitudine ca este cea mai veche dar povestea ei este, cu siguranta, una foarte frumoasa.
Care a fost si care este cel mai vechi VW din Romania si povestea lui o sa vedem in episodul viitor.
Sursa informatii si fotografii:
www.thesamba.com
www.uraltkaefer.de
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu